Demanen sis anys per a l’exalcaldessa de Benissanó per una trama de factures falses
Presumptament va defraudar a l'Ajuntament 147.000 euros entre els anys 2007 i 2011.
La Fiscalia demana sis anys de presó i d'inhabilitació per a l’exalcaldessa de Benissanó Isabel Castellano (PP), a qui l'Audiència de València ha jutjat per suposadament defraudar a l'Ajuntament 147.000 euros entre els anys 2007 i 2011 a través d'una trama de factures falses.
Aquesta trama, aparentment, es va estendre a altres ajuntaments, i estava encapçalada per un funcionari a qui també s'ha jutjat, Rafael Parra.
El fiscal considera els dos principals acusats responsables dels delictes de prevaricació, malversació i falsedat en document públic. Dos funcionaris més, dos exsecretaris interventors del citat Ajuntament que també estan acusats, són considerats còmplices.
Segons l'acusació, l’exalcaldessa, amb la cooperació dels altres inculpats, adjudicava treballs i encàrrecs "de manera verbal, sense cap preu, ni cap constància del que s'estava contractant" a una societat, assessors econòmics públics, controlada per Parra, interventor i funcionari a Xiva.
Segons el fiscal, la mecànica de la suposada trama consistia a abonar factures a Assessors Econòmics Públics SL, que no tenia contracte amb l'Ajuntament, "per conceptes vagues i genèrics i sense fixar un preu cert" i "al marge de les contractacions previstes en la legislació".
Parra ocultava la seua condició de funcionari, per la qual cosa no va sol·licitar cap permís de compatibilitat administrativa, i va nomenar administradores d'aquesta empresa a familiars.
Més llegit
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana