Darias espera unanimitat per a revisar els aforaments esportius
El Consell Interterritorial de Salut té previst abordar aquest dimecres l'assistència de públic als esdeveniments esportius que substituïsca les mesures actuals de "mínims"
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha explicat aquest dimarts de vesprada en la Comissió de Sanitat del Congrés, que confia que la revisió dels aforaments en competicions esportives a causa de la pandèmia, demà dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, suscite la unanimitat de totes les comunitats autònomes. Darias ha recordat que les mesures vigents són de "mínims" per a tot el país i el grup de treball està avaluant l'acord actual per a fer-ne un de nou, en el qual espera tindre el mateix suport que l'anterior.
La interterritorial d’aquest dimecres contempla en el seu ordre del dia la revisió de l'acord sobre mesures per als esdeveniments esportius multitudinaris inclosos els de la Lliga Professional de Futbol i la Lliga ACB, a més d'una anàlisi de la situació epidemiològica i de la vacunació.
La presidenta navarresa, María Chivite, ha comentat aquest dimarts que el consell interterritorial de demà aprovarà una nova forqueta que després les comunitats autònomes adaptaran en funció de la seua situació epidemiològica.
Darias ha recordat que l'acord vigent, pendent d'actualitzar, fixa en un 40 per cent l'aforament en recintes oberts i 30 per cent en tancats, i es garantiria sempre una distància mínima de 1,5 metres. Afirma que estem en una fase de “descens ferma” i anticipa una bona evolució per als pròxims dies. Darias ha remarcat que les principals xifres apunten en aquesta direcció. També ha defensat que Espanya és un dels llocs del món que està "més protegit" enfront del Covid-19.
Durant l’anàlisi de l’última onada, la ministra ha remarcat que la pressió hospitalària ha sigut millor que en onades prèvies i actualment, a més, aquestes dades també apunten a una millora. Una realitat aplicable, ha afegit, a totes les autonomies.
Darias ha detallat l’evolució de variants i ha remarcat que la Delta és ara la predominant actualment i ja representa el 80% dels nous casos.
Més llegit
-
El sol dona pas als núvols des d'este dimarts
-
Sanitat indemnitzarà amb 225.000 euros la família d'una pacient que va morir per pancreatitis després de 36 hores a Urgències
-
El centre de salut de la Coma reobri l’atenció primària amb un reforç de la seguretat
-
València marca un ple tècnic d’ocupació en Setmana Santa
-
Condemnat a sis anys de presó per agressió sexual a una menor a la casa on va fer uns treballs a Alacant
-
Sandra Capsir (Bromera): "Les editorials hem de saber conversar amb les formes d'oci digital i convertir-les en altaveus de la creació literària"
Més vist
Més escoltat
-
06.04.2026 | 90 minuts
-
06.04.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juan Salvador Gayà: la cuina valenciana tradicional i la gastronomia de Pasqua
-
07.04.2026 | Les notícies del migdia
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
06.04.2026 | L'hora de la cultura | El vestuari com a element clau del llenguatge cinematogràfic i "El Pretext"
-
07.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part