Les Corts demanen un cos únic de bombers de gestió pública i directa
La iniciativa, impulsada per Podem, preveu la inclusió dels efectius forestals en aquesta estructura única.
El ple de les Corts ha acordat aquest dijous reclamar al Consell que cree un cos únic de bombers i bomberes que tinga una estructura i un comandament únics, així com una gestió pública i directa que recaiga en l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a Emergències.
Tots els grups parlamentaris excepte el PP, que s'ha abstingut, han donat suport a aquesta moció presentada per Podem. La diputada de la formació morada Cristina Cabedo ha qualificat la iniciativa de "valenta" i "ferma", i ha defensat que l'objectiu és "dignificar" un col·lectiu professional del qual depén la seguretat ciutadana.
Cabedo ha insistit que aquest cos únic de bombers ha d'incloure també els efectius forestals, actualment de vaga indefinida pel silenci administratiu del Ministeri d'Hisenda, que encara no ha ratificat l’acord que autoritza el cobrament de l’augment salarial acordat per a aquest col·lectiu entre Generalitat, l'empresa Tragsa i sindicats.
La iniciativa legislativa respon a les reclamacions dels bombers de la Comunitat Valenciana, que demanen des de fa mesos un comandament únic que regule i protocol·litze les actuacions en casos d’incendi.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic