Les Corts canvien el reglament perquè els defensors de les iniciatives legislatives populars les defensen en el ple
L'oposició critica que aquesta proposta de Vox tire avant per la via d'urgència sense permetre esmenes
El ple de les Corts aprovarà previsiblement aquest dijous una proposta de Vox per a canviar el reglament del parlament valencià, amb l'objectiu que els proponents d'iniciatives legislatives populars (ILP) puguen defensar-les en el ple. La proposta s'ha debatut en la sessió d'aquest dimecres i té el suport del PP, soci de Vox en el Consell. Els grups de l'oposició han retret que s'haja recorregut a la via d'urgència per a abordar la modificació, per lectura única i sense possibilitat de presentar esmenes.
Aquesta reforma del reglament es remunta al 2017, quan l'anterior govern del Botànic va aprovar la llei que regula les ILP, iniciatives que requereixen arreplegar 10.000 signatures en el termini de huit mesos per a presentar-les en les Corts.
Per Vox, el síndic, José María Llanos, ha defensat que era necessari complir la llei "botànica" de les ILP, hi estiga d'acord el seu grup o no. Per la seua part, el popular Miguel Barrachina ha explicat que el seu grup "naturalment" està a favor d'aquesta modificació, que estava "set anys sense solucionar-se". "Posem fi a aquest embós propiciat pel Botànic", ha asseverat.
Entre l'oposició, el socialista José Muñoz ha rebutjat que la modificació es faça per lectura única i ha acusat Vox de voler que vaja al ple una ILP de l'Associació Hablamos Español per a "transmetre el seu missatge d'odi" i al PP d'"obrir les portes" de les Corts a aquests discursos.
Per part de Compromís, Joan Baldoví ha remarcat que estan a favor que proponents de la ILP vagen al ple, però ha retret al PP i a Vox que impedisquen presentar esmenes a la modificació del reglament per lectura única, quan hi ha una sentència del Tribunal Constitucional que ho avala.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
Nit de Cap d'Any freda i amb possibles plugims al litoral per a acomiadar 2025
-
Cap d'Any amb oratge estable i fred. Pluja i neu els primers dies del 2026?
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Puja un 14% l'administració de vacunes contra la grip en comparació amb l'any anterior
-
Veïns del detingut per l'incendi de Crevillent en què ha mort una dona: "Va amenaçar de cremar-nos a tots"