Continua el registre en les oficines de l'empresari investigat en el cas de Begoña Gómez
Dilluns el jutge Peinado reprendrà les testificals després de donar accés a les parts de la gravació de Sánchez en Moncloa
La Guàrdia Civil ha représ este matí el registre de les oficines d'una de les empreses de Juan Carlos Barrabés, l'empresari investigat en la causa que el jutjat d'instrucció número 41 de Madrid segueix contra Begoña Gómez, dona del president del govern espanyol, segons han confirmat fonts pròximes a la investigació.
El registre continua després que el divendres agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil registraren tant l'habitatge com una de les empreses de Barrabés, dins d'una peça separada oberta pel jutge Juan Carlos Peinado en la causa en la qual investiga Gómez per presumptes delictes de tràfic d'influències i corrupció en els negocis.
Els agents van abandonar l'habitatge al voltant de les 21:00 de divendres, mentre que a les dependències de l'empresa estigueren fins a les 23:30. Este dissabte de matí, l'UCO ha tornat a les oficines de l'empresa Novatex, situada al passeig de Recoletos de Madrid, per a continuar amb el registre.
Peça separada i sota secret de sumari
La peça, que el jutge manté sota secret sumarial, afecta Barrabés, professor del màster que dirigia Gómez en la Universitat Complutense de Madrid, i que, segons diverses de les acusacions s'hauria beneficiat de les seues gestions per a l'adjudicació de contractes públics.
A principis d'agost Juan Carlos Barrabés va declarar davant el jutge que es va reunir amb el cap de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, només una vegada en la Moncloa i ho va fer en el marc de trobades habituals en matèria d'innovació que també va tindre, segons va indicar, amb altres representants polítics.
Acudia a estes cites pel "bon nom" que té en el món de la innovació empresarial, va explicar l'empresari saragossà, sobre el qual pivota la causa en la qual tant ell com Begoña Gómez estan investigats.
L'empresari va ser imputat després de comparéixer com a testimoni el 15 de juliol. En aquell moment no va poder precisar algunes de les qüestions que li preguntaven sobre la càtedra que va obtindre Begoña Gómez en la Universitat Complutense, però que sí que va afirmar que es va reunir diverses vegades amb ella en la Moncloa i que una vegada es va reunir també amb Sánchez.
Barrabés, adjudicatari de diversos contractes públics investigats en la causa, va precisar que les cartes de recomanació de Begoña Gómez no eren a la seua empresa sinó "al projecte", i que les gestions dels projectes les portava el seu equip, ja que es tracta d'una societat que té més de 400 treballadors.
El registre continua a dos dies que el jutge reprenga este dilluns les testificals després de donar accés a les parts de la gravació de Sánchez en Moncloa i a l'espera del que decidisca el Tribunal Superior de Justícia de Madrid sobre les dues querelles presentades contra ell, de Pedro Sánchez i de la seua esposa, totes dues per prevaricació.
Més llegit
-
El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
-
Un mort i diversos ferits per l'explosió i l'incendi d'una cafeteria d'Almeria
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
02.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del matí
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic