El Constitucional inadmet el recurs de Puigdemont contra la suspensió com a diputat
La decisió, que s’ha pres per unanimitat, es fonamenta en el fet que Puigdemont va acudir al Constitucional sense esgotar la via judicial.
El Tribunal Constitucional ha acordat inadmetre per prematur el recurs d’empara que va presentar l’expresident de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, contra la decisió del Suprem de suspendre’l com a diputat del Parlament català quan el van processar per la participació en el procés.
La decisió del ple del tribunal de garanties, que s’ha pres per unanimitat, es fonamenta en el fet que Puigdemont va acudir al Constitucional sense esgotar la via judicial: hi va recórrer al TC abans que la resolució del jutge instructor, Pablo Llarena, fora ferma.
En aquesta resolució, de juliol de 2018, Llarena va acordar suspendre com a diputats autonòmics cinc líders independentistes, entre ells, Puigdemont, en processar-los per rebel·lió.
Llarena ja va desestimar un altre recurs de Puigdemont contra aquesta interlocutòria al febrer de 2019, i el Suprem ho va fer al juliol.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detinguda una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Detenen el president de la Cambra de Comerç d'Alacant per presumpta corrupció
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal