El Constitucional estudiarà la decisió del Govern d'Espanya de no presentar pressupostos durant tres anys
Serà la primera vegada que l'alt tribunal examinarà el desistiment de l'executiu a presentar els pressupostos
El ple de Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el conflicte d'atribucions plantejat pel Senat contra el govern de Pedro Sánchez per no presentar els pressupostos generals de l'Estat en els anys 2024, 2025 i 2026. D'esta forma, el tribunal estudiarà l'"incompliment del Govern d'Espanya del seu deure constitucional de presentació dels projectes de llei de pressupostos generals de l'Estat per a 2024, 2025 i 2026 i l'ús de la pròrroga durant els anys 2024, 2025 i, si és el cas, 2026, sense que siguen aprovats uns nous pressupostos".
La iniciativa partix d'una decisió adoptada pel ple de la cambra alta el passat 22 d'octubre, quan els senadors acordaren enviar un requeriment al Govern d'Espanya per a instar-lo a presentar el projecte pressupostari. És el pas previ a la iniciació del conflicte davant del Constitucional, que se sustenta en el convenciment que la falta de presentació del projecte junt amb l'"abús indefinit de la pròrroga pressupostària" vulnera diversos articles de la Carta Magna.
Va ser el passat desembre quan el Senat va tornar a plantejar al Constitucional un nou conflicte d'atribucions amb el govern ventral, a instàncies del Grup Popular, majoritari a la cambra, per no haver presentat i remés al Congrés el projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat. Segons l'argumentació de la cambra alta, el Govern d'Espanya "incomplix l'obligació constitucional d'elaborar i presentar anualment el projecte de pressupostos generals de l'Estat" prevista en els articles 134.1 i 3 de la Constitució.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de Catarroja fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"