El Constitucional admet el recurs del PP contra el procediment en la llei d’equiparació dels permisos parentals
Els populars consideren que el text pot vulnerar la Constitució perquè no concorren raons d'extraordinària i urgent necessitat.
El ple del Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat interposat per més de 50 diputats del grup parlamentari popular en el Congrés dels Diputats contra el procediment de la llei d'equiparació dels permisos parentals.
Es tracta del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes aprovat per la Diputació Permanent del Congrés, ja que ja s'havien dissolt les cambres. Aquest contemplava l'ampliació dels permisos de paternitat fins a les 8 setmanes en 2019 i 16 en 2021.
Segons informa l'Alt Tribunal, els populars consideren que el decret llei impugnat ha pogut vulnerar l'art. 86.1 de la CE perquè no concorren raons d'extraordinària i urgent necessitat. No obstant això, asseguren que és bo legislar per a millorar la igualtat entre homes i dones, però no que es faça per la via d'urgència en lloc del procediment legislatiu habitual.
El Tribunal ha ordenat que es trasllade la demanda i els documents presentats al Congrés, al Senat i al govern central perquè puguen personar-se i formular les al·legacions que estimen convenients.
Més llegit
-
Els Estats Units anuncien una reunió amb Dinamarca mentre Trump busca fórmules per a apoderar-se de Groenlàndia
-
El centre de salut de Benimàmet dobla la superfície i passarà de 16 a 34 espais assistencials
-
Veneçuela anuncia l'alliberament de presos polítics i Albares confirma que hi ha cinc espanyols entre ells
-
‘Carmela’, el curt valencià que dona veu a les milicianes, aspira a ser candidat als Premis Goya
-
Matinada gèlida amb mínimes de -10 ºC a El Toro, de -8º C a Bocairent o de -7 ºC al Racó d'Ademús
-
El dragatge del port de Cullera acabarà al febrer després dels danys de la dana