El Constitucional admet el recurs del PP contra el procediment en la llei d’equiparació dels permisos parentals
Els populars consideren que el text pot vulnerar la Constitució perquè no concorren raons d'extraordinària i urgent necessitat.
El ple del Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat interposat per més de 50 diputats del grup parlamentari popular en el Congrés dels Diputats contra el procediment de la llei d'equiparació dels permisos parentals.
Es tracta del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes aprovat per la Diputació Permanent del Congrés, ja que ja s'havien dissolt les cambres. Aquest contemplava l'ampliació dels permisos de paternitat fins a les 8 setmanes en 2019 i 16 en 2021.
Segons informa l'Alt Tribunal, els populars consideren que el decret llei impugnat ha pogut vulnerar l'art. 86.1 de la CE perquè no concorren raons d'extraordinària i urgent necessitat. No obstant això, asseguren que és bo legislar per a millorar la igualtat entre homes i dones, però no que es faça per la via d'urgència en lloc del procediment legislatiu habitual.
El Tribunal ha ordenat que es trasllade la demanda i els documents presentats al Congrés, al Senat i al govern central perquè puguen personar-se i formular les al·legacions que estimen convenients.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part