El Consell de Ministres declara zona d'emergència els municipis afectats per l'incendi de Llutxent
La declaració facilitarà l'accés a ajudes econòmiques especials, com exempcions fiscals en l'IBI o de l'impost sobre la renda.
El Govern d'Espanya ha aprovat aquest divendres la declaració de zona d'emergència per a les àrees afectades per l'incendi forestal de Llutxent, com ja va avançar dimecres el ministre de Foment, José Luis Ábalos. El foc, declarat el 6 d'agost, va cremar més de 3.000 hectàrees i va afectar set termes municipals.
La declaració de zona d'emergència permetrà als afectats reclamar a les assegurances el pagament dels danys que tinguen cobertura i garanteix la concessió d’ajudes econòmiques especials. Entre aquestes hi ha la possibilitat d'exempcions fiscals en l'IBI o l'IRPF, segons ha informat la ministra portaveu, Isabel Celaá, en la roda premsa posterior al Consell de Ministres.
Més llegit
-
Mazón demana personar-se en la causa penal que investiga la gestió de la dana
-
Troben un motorista mort en una zona de vegetació sis dies després de desaparéixer a Saix
-
El cap dels bombers forestals d'Alzira qüestiona que Basset ignorara la retirada del cabal del Poio: "Em costa de creure"
-
L'exalcalde d'Agres Josep Manuel Francés s'enfronta a tres anys de presó per cobrar "indegudament" el sou
-
Un bebé queda ferit al Pinós per la mossegada d'un gos
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes a les portes de la Setmana Santa