El Consell de Ministres aprovarà un macrocontracte de 660 milions per a mantindre 11.500 km de vies
L'aprovació permetrà a Adif licitar este contracte dividit en sis lots, corresponent cada un a zones geogràfiques diferents
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible portarà este dimarts al Consell de Ministres un macrocontracte de 660 milions d'euros per a fer les labors de manteniment durant els pròxims quatre anys de les vies i les infraestructures de totes les línies ferroviàries de la xarxa convencional (10.300 quilòmetres) i la xarxa d'ample mètric (1.200 quilòmetres), segons figura en la proposta d'acord a la qual ha tingut accés Europa Press. L'autorització dels ministres a l’acord del departament que encapçala Óscar Puente permetrà a Adif licitar este contracte dividit en sis lots, corresponent cada un a zones geogràfiques diferents.
L'execució del contracte garantirà la disponibilitat i fiabilitat de les línies de ferrocarril per les quals es presten els serveis de mobilitat de proximitat, mitjana i llarga distància convencional i de transport de mercaderies. El motiu és que inclou treballs de manteniment cíclic; és a dir, contínues inspeccions i auscultacions de vies, desviaments, ponts i túnels, així com actuacions de reforç, adequació, substitució d'elements de via o de millora d'infraestructura als punts on les inspeccions determinen.
A més, el contracte adequa els recursos humans i tècnics a l'evolució i la modernització que el Ministeri desenvolupa en el ferrocarril convencional, que inclouen equips de guàrdia d'actuació ràpida davant d'incidències.
D'esta manera, el departament continuaria disposant d'equips i mitjans especialitzats per a afrontar la complexitat tècnica i l'abast que presenten les tasques per a mantindre les vies i infraestructures de tota la xarxa convencional i d'ample mètric.
El contracte de manteniment de la via i les infraestructures se suma a uns altres que Transports, també a través d'Adif, té vigents per a atendre la conservació de la resta d'equips i sistemes que conformen la xarxa ferroviària convencional amb els corresponents equips i maquinària especialitzada, com l'electrificació o els sistemes de senyalització, entre altres.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
L’alcalde de Jérica defén la seua innocència i diu que l'han denunciat adults
-
Oratge més estable per als pròxims dies
-
La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i fins i tot amb neu
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
Més vist
Més escoltat
-
18.12.2025 | 90 minuts
-
18.12.2025 | Les notícies del migdia
-
18.12.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.12.2025 | ContrÀpunt
-
17.12.2025 | Cadena de valor | Lloguers a l’alça i reptes empresarials a la Comunitat Valenciana
-
17.12.2025 | L'hora de la cultura | Música solidària, memòria col·lectiva i avanços científics