El Consell de Ministres aprovarà dijous el tancament i el segellament de la plataforma de gas Castor
Ho ha anunciat Pedro Sánchez, que diu que compliran el compromís que tenen amb els pobles del Mediterrani.
El Consell de Ministres té previst aprovar aquest dijous el tancament i el segellament de la plataforma de gas Castor, que va provocar nombrosos terratrémols a la comarca del Baix Maestrat. Ho acaba d'anunciar el president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez.
“Segellarem i tancarem definitivament Castor i complirem un compromís que tenim amb el Mediterrani i amb cadascun dels pobles del litoral”, ha dit el president.
Així, el Consell de Ministres donarà el vistiplau a l'expedient elaborat pel Ministeri per a la Transició Ecològica sobre el futur del magatzem subterrani de gas Castor, situat enfront de les costes de Vinaròs, que implicarà el desmantellament de les instal·lacions i el segellament dels pous. Uns treballs que durà a terme l'empresa Enagas.
La decisió de posar el magatzem en estat d'hibernació es va prendre el 2014 després dels sismes registrats a la zona al setembre de 2013. El 2017, el govern del Partit Popular va decidir no reobrir les instal·lacions davant del risc de nous terratrémols després de rebre un informe encarregat al MIT i a la Universitat de Harvard. Ara, a partir de dijous es farà el primer pas per al desmantellament definitiu de la instal·lació.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic