El Consell de Ministres aborda les ajudes per a pal·liar els danys de la borrasca Gloria
El govern espanyol no ha precisat si estudia recórrer a la Unió Europea per a sol·licitar ajuda.
El Consell de Ministres debat aquest dimarts l'avaluació dels danys causats per la borrasca Gloria al litoral mediterrani i les possibles mesures de resposta.
Divendres ja es va celebrar una primera reunió sobre l’impacte del temporal, presidida pel president del govern espanyol, Pedro Sánchez.
Ara, el Consell de Ministres vol adoptar decisions per a pal·liar els danys i veure amb quins instruments es podrà donar resposta. Fins ara, el ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, no ha precisat si l'executiu espanyol estudia recórrer a la Unió Europea per a sol·licitar ajuda.
Planas ha indicat que encara que tenen "instruments com els de l'assegurança agrària", però ha afegit que caldrà veure quins altres mecanismes posen també al servei de la ciutadania per a respondre a aquesta situació que és "excepcionalment dura".
Divendres es van constatar els danys humans i materials causats pel temporal i es van sol·licitar informes preliminars als respectius ministeris, que s’analitzaran aquest dimarts, per a posar en marxa com més prompte millor les ajudes que depenen de l'administració de l'Estat.
Més llegit
-
Esforç sense premi per al Llevant contra el Celta (1-2)
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Les associacions de víctimes de la dana es concentren davant del Palau de la Generalitat
-
Mazón compareixerà hui per a informar del seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Presó per a la conductora del cotxe que va caure a l'aigua a Gandia i en el qual va morir una jove
-
Troben mort un britànic de cinquanta anys en un carrer de Xàbia