La Comunitat Valenciana perdrà un senador autonòmic en haver-se’n reduït la població
La pròxima legislatura passarà a tindre’n cinc, que es repartiran els grups després dels comicis autonòmics del 28 d'abril.
La Comunitat Valenciana perdrà un senador autonòmic la pròxima legislatura i passarà a tindre’n cinc, que es repartiran els grups parlamentaris de les noves Corts després dels comicis autonòmics del 28 d'abril.
En 2015 la Comunitat Valenciana va elegir sis senadors autonòmics, ja que tenia una població de 5.004.844 habitants. Açò significa que li corresponia designar el senador que tenen totes les comunitats i cinc més, un per cada milió d'habitants. Ara, en tindre una població inferior als cinc milions, perdrà un senador per designació parlamentària.
Els sis senadors que van triar les Corts Valencianes en 2015 van ser Rita Barberà i Alberto Fabra (PP), Joan Lerma (PSPV), Pilar Lima (Podemos), Carles Mulet (Compromís) i Luis Crisol (Ciutadants). La mort de Barberà en 2016 va obligar a nomenar Antonio Clemente.
La resta d'autonomies no registrarà cap canvi. D'aquesta manera, en la pròxima legislatura la cambra alta tindrà 57 senadors autonòmics (en comptes dels 58 actuals) i un total de 265 membres (un menys que fins ara). La majoria absoluta se situa en els 133 senadors o senadores.
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Yolanda Díaz anuncia que no serà candidata de Sumar en les pròximes eleccions generals
-
Presó per als tres membres d'una família acusats d'assassinar un veí a Benimàmet
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing