Compromís porta al Constitucional el rebuig del Congrés a tramitar la llei perquè el rei declare els seus béns
La mesa del Congrés va vetar la tramitació acollint-se al fet que la Constitució protegeix la inviolabilitat del rei.
El grup Compromís ha presentat aquest dimecres un recurs d’empara en el Tribunal Constitucional contra la decisió de la mesa del Congrés de rebutjar la tramitació d’una proposició de llei que va registrar la formació valenciana perquè tant el rei com els membres de la família reial hagen de fer una declaració de béns.
La coalició valenciana va decidir presentar aquesta proposició de llei després del “l’escàndol” que al seu parer van suposar les revelacions de Corinna Zu Sayn Wittgenstein sobre el que consideren “presumptes activitats de corrupció i blanqueig de capitals” del rei emèrit.
Però la mesa del Congrés, amb els vots de PP, PSOE i Ciutadans, va vetar la seua tramitació acollint-se a la seua doctrina tradicional que la Constitució protegeix la inviolabilitat del rei i que la monarquia no és objecte de control parlamentari.
La proposició de llei de Compromís planteja desenvolupar l’article 65.1 de la Constitució espanyola, que estableix que el rei “distribueix lliurement” l’assignació que tots els anys rep per la via dels pressupostos generals de l’estat per “al manteniment de la seua família i casa”.
Més llegit
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La Generalitat presenta el projecte del nou Hospital General de Castelló: tindrà 765 llits, 31 quiròfans i 140.000 m² de superfície
-
Sánchez reconeix per primera vegada que va fallar el control del Marroc i demana "accions"
-
OFICIAL | Javier Aguirre, nou entrenador del València CF
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
-
El Congrés retira definitivament l'acreditació de premsa a l'agitador Vito Quiles
Més vist
Més escoltat
-
22.09.2026 | 90 minuts
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
23.09.2026 | Les notícies del matí
-
21.09.2026 | TOT PER L'AIRE | Segona Part
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines