Compromís demana un front comú valencià per a reclamar al govern espanyol més recursos
Vol que les autonomies puguen superar els límits de dèficit, el mateix que Espanya reclama a la UE.
Compromís proposa un acord dels grups polítics valencians per a reclamar al govern espanyol els recursos necessaris contra l'emergència sanitària de la Covid-19 i les conseqüències econòmiques i socials que comporta.
En concret, planteja fer un front comú entorn de cinc eixos, entre els quals hi ha la suspensió de l'aplicació dels límits de dèficit de les comunitats autònomes per a invertir en sanitat i mesures socials i econòmiques, o la creació d'un fons d'emergència amb transferències directes i addicionals a la Generalitat per a Sanitat.
La suspensió del pagament dels interessos del deute generat pel Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA); la transferència immediata dels 283 milions de la liquidació de l'IVA de 2017; i permetre als ajuntaments utilitzar els romanents de tresoreria per a fer front a aquesta crisi i injectar diners en l'economia productiva són les altres de les polítiques que defén la coalició.
Segons el síndic de la coalició a les Corts, Fran Ferri, la Comunitat Valenciana necessita més recursos per a afrontar tant l'emergència sanitària del coronavirus com la previsible crisi econòmica "que ens acompanyarà un temps".
"Li reclamem al Govern central que siga coherent i que aplique ací les mesures que reclama a Europa: més recursos per a enfortir els serveis públics, ajudar a les víctimes de la crisi, i dinamitzar l'economia productiva en clau de sostenibilitat", ha assenyalat.
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions
-
Una dona de 102 anys mor en una riuada a Madrigueras, a Albacete, on han rescatat 90 persones
-
Calor i tronades