Compromís demana estudiar la viabilitat de la creació d'una empresa pública energètica
La coalició exigeix al Govern d'Espanya mesures urgents per a “frenar l'especulació energètica”.
Compromís ha instat les administracions públiques a estudiar la viabilitat de la creació d'una empresa pública energètica que afavorisca la competència del sector. En aquesta línia, el partit ha demanat reforçar les mesures d'impuls a l'autoconsum fotovoltaic, la generació distribuïda i les comunitats energètiques locals.
Així doncs, la coalició valencianista ha registrat una moció per a exigir al Govern d'Espanya “mesures urgents” per a regular el preu de la llum i el gas per a l'ús domèstic i “frenar l'especulació” de les empreses privades. Compromís ha destacat que les empreses es beneficien dels diners dels ciutadans directament amb la facturació i de manera indirecta “a través de subvencions i ajudes al sector” que són públiques.
La formació ha indicat que la moció s'ha presentat davant la pujada del preu de la llum d'un 27% en plena onada de fred el passat mes de gener. En aquest sentit, ha emfatitzat que l'accés a l'energia és un dret i l'especulació energètica el posa en perill. Compromís ha assenyalat que la Constitució espanyola reconeix el dret a un habitatge, i segons les Nacions Unides, un habitatge digne ha de tindre accés permanent d'energia per a la cuina.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte