El CIS pronostica una nova victòria del PNB i un fort ascens de Bildu
L’estudi planteja la possibilitat que Sumar, Podem i Vox no obtinguen representació al parlament basc
El PNB tornaria a guanyar les eleccions basques amb 30 o 31 escons, la qual cosa suposaria mantindre els actuals representants o perdre'n un, mentre que Euskal Herria Bildu seria la segona força amb 28 o 29 parlamentaris, respecte dels 21 obtinguts fa quatre anys, segons l'enquesta difosa aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest estudi calcula que el PSE-EE repetiria en la tercera posició, amb els actuals deu representants o un més. El PP, en aquesta línia, aconseguiria cinc o sis parlamentaris, mentre que en els comicis de juliol del 2020 en va aconseguir sis en coalició amb Ciutadans.
El sondeig planteja la possibilitat que Sumar, Podem i Vox no obtinguen cap representat. En el millor escenari, els de Yolanda Díaz podrien tindre dos diputats i la formació morada i la ultradretana un. En els anteriors comicis autonòmics bascos, la coalició entre Podem i Esquerra Unida va sumar sis representants i Vox va fer-se amb una acta.
L'estudi, fet entre el 18 i el 22 de març, es fonamenta en un total de 4.998 entrevistes telefòniques a 207 municipis bascos de Biscaia, Guipúscoa i Àlaba.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles