El CIS d'abril dispara el PSOE tretze punts per davant del PP mentre que retrocedixen Vox i Sumar
Segons el baròmetre, els de Pedro Sánchez guanyarien unes hipotètiques eleccions generals amb el 36,4% dels vots i els de Feijóo n'obtindrien el 23,6%
L'últim baròmetre elaborat pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), corresponent a l'abril, registra una forta crescuda en suport electoral per al PSOE, que es manté com a força més votada en unes hipotètiques eleccions generals a més distància del PP. Segons l'enquesta, publicada este dilluns, si ara mateix se celebraren els comicis guanyarien els de Pedro Sánchez amb un 36,4% dels vots, 12,8 punts per damunt dels populars i quasi cinc més dels que tenien en l'estadística del mes anterior. Simultàniament, el CIS augura un retrocés tant per a Vox com per a les forces situades a l'esquerra dels socialistes, principalment Sumar i Podem, que també perdrien suports.
Segons el mostreig, obtingut a partir de 4.020 entrevistes fetes entre el 6 i el 10 d'abril, els d'Alberto Núñez Feijóo continuarien una altra legislatura com a principal partit de l'oposició després d'emportar-se el 23,6% dels sufragis estimats en les urnes. És un percentatge semblant al que tenien al març, tres dècimes més.
El partit encapçalat per Santiago Abascal, en tercer lloc, aconseguiria el 14,7% després de desunflar-se quasi dos punts, mentre que a l'esquerra del PSOE Sumar cauria vora un punt i mig, al 5,8%. La davallada en el cas de Podem és de set dècimes, fins al 2,2% dels vots estimats.
D'altra banda, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) creix fins al 2,9% i S'ha acabat la festa, de l'agitador Alvise Pérez, baixa quatre dècimes fins a l'1,7%. Escala posicions EH-Bildu fins a l'1,3 de suport electoral, mentre que el BNG, Junts i el PNB anoten un triple empat en el 0,8%.
En valoració de líders, Sánchez és el polític més apreciat per la ciutadania enquestada pel CIS, amb una puntuació mitjana de 4,81 punts sobre 5. Li seguixen Yolanda Díaz (4,25), Feijóo (3,68) i Abascal (2,75). L'actual president del govern espanyol és, així mateix, el favorit per a mantindre's en este càrrec per al 48,1% dels entrevistats que han opinat sobre esta qüestió. El líder dels populars ho és per al 15,2%, el de Vox és el preferit per al 14,8% i el polític d'ERC Gabriel Rufián escala posicions i és la primera opció per al 6,5%.
Set de cada deu persones, preocupades per la guerra
El conflicte al Pròxim Orient desencadenat després de l'atac conjunt dels Estats Units i Israel contra l'Iran desperta preocupació en vora set de cada deu ciutadans espanyols, segons el CIS. Un 68,4% dels enquestats diu estar “molt o prou preocupat”, un 15,5% “un poc preocupat” i un 13,5% “poc o gens preocupat”. A més, el 86,9% creu que esta guerra suposa un risc per a la pau internacional, enfront d'un 10,1% que assegura que no.
Més d'un terç de la mostra considera que la imatge d'Espanya a escala internacional ha millorat “molt o bastant” després de la postura que ha adoptat el president Sánchez, davant de la contesa, mentre que un 11,8% afirma que ha millorat “un poc” i un 42,6% diu que ha millorat “poc o res”.
Dos de cada tres, en contra del canvi d'hora
El 65,7% dels enquestats preferix que Espanya acabe amb el canvi d'hora que es fa dos vegades a l'any, mentre que el 24,5% preferix continuar com fins ara. A més, el 66,4% preferix l'horari d'estiu, enfront d'un 22% que opta pel d'hivern.
Més llegit
-
Dos sismes de magnitud 3 i 1,5 registrats a Vallada i Ontinyent esta matinada es deixen sentir en les localitats veïnes
-
Les deduccions de la renda no s'aplicaran en les despeses pagades en efectiu
-
El 'bypass' acumula dotze quilòmetres de retenció en sentit Castelló en plena hora punta
-
Retirar nius d’oroneta pot comportar multes que poden arribar a 200.000 euros en plena època de cria
-
MAPA | Quant cobren els pensionistes valencians, municipi a municipi
-
Solsides de pedres de gran tonatge preocupen el veïnat de Gilet