El CGPJ posposa al 5 d'agost l'elecció del president en no va assolir la majoria
S'ha votat huit vegades i cap candidat ha sumat els suports necessaris, amb un empat entre Pablo Lucas i Pilar Teso
El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha posposat al dilluns que ve, 5 d'agost, la votació per a elegir el president d'este òrgan i del Tribunal Suprem després de huit votacions en què cap dels set candidats proposats ha aconseguit la majoria exigida per a ser nomenat.
Davant d'esta situació, els vocals han acordat que el ple del CGPJ es torne a reunir dilluns i reiniciar el procés d'elecció amb els set candidats proposats en la sessió constitutiva celebrada el 25 de juliol, han informat fonts de l'òrgan de govern dels jutges.
L'octava votació per a nomenar president finalitzava este matí en empat entre els candidats del sector progressista Pablo Lucas i Pilar Teso, que van quedar ahir com a finalistes en concitar més suports, amb deu vots cadascun d'entre els vint vocals.
Com que cap dels dos ha arribat als tres quints exigits per la llei, dotze vots, el ple del dilluns que ve tornarà a votar els set candidats proposats a més de Teso i Lucas, Esperanza Córdoba, Antonio del Moral, Ana Ferrer, Ángeles Huet i Carmen Lamela.
Més llegit
-
Més de 84.000 famílies nombroses afronten els reptes de criar i conciliar a la Comunitat Valenciana
-
Els socialdemòcrates guanyen les eleccions de Suècia i l'oposició de centreesquerra supera per la mínima el bloc de dreta
-
Solucionada la incidència tècnica a l'estació del Nord de València que ha afectat diverses línies de Rodalia
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
El CIS mostra una caiguda de dos punts en la intenció de vot al PSOE, encara que es manté com al partit més votat
-
Quedar per a crear: dibuixants es congreguen als Jardins de Monfort pel València Design Fest