Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
ELS MILLORS MOMENTS DE LA VESPRADA D'À PUNT
Pròximes emissions
16:45
ESTÀ PASSANT
19:00
LES CANÇONS DE LA NOSTRA VIDA
Notícies

Camps torna a exigir un congrés regional del PP

L'expresident afirma que la setmana que ve s'esgota el mandat de l'actual gestora

L'expresident de la Generalitat Francisco Camps, en una imatge d'arxiu / Rober Solsona (Europa Press)

L'expresident de la Generalitat Francisco Camps ha assenyalat que la gestora del PP de la Comunitat Valenciana desapareixerà el 14 de juliol, segons els estatuts, i ha insistit a celebrar un congrés regional que acabe amb l’“absoluta anomalia” del partit.

Així s’ha manifestat Camps en una roda de premsa, en què també ha demanat a la direcció nacional del partit que no deixe “inerme, sense estructura ni organització” el PP de la Comunitat Valenciana.

“Més lleial que jo no crec que hi haja ningú en el PP. No es tracta d'imposar candidats des d'ací, però tampoc des d'allí”, ha assegurat Camps en la roda de premsa, on ha afirmat que compta amb el suport del 80% de candidats a compromissaris en un futur congrés regional.

L'expresident del PP de la Comunitat Valenciana ha afirmat que, en cas de perdre en eixe congrés regional, ho acceptaria amb “absoluta esportivitat”, però considera fonamental que hi haja eixe debat intern: “Jo vull que hi haja un congrés regional, jo no vull ser nomenat candidat a la presidència de la Generalitat”, ha puntualitzat.

“Es veu que els meus companys de partit busquen ser nomenats, no entenc que els alcaldes no vullguen ser candidats en un congrés per a vore si tenen suport o no. Hi ha algú que tema els militants? Hi ha algú que crega que no té el suport dels seus companys del PP? Jo els faig esta pregunta al president i als alcaldes: creieu que la gent no vos vol en el partit?”, ha apel·lat Camps.

Extinció de la gestora

Camps ha publicat este matí la seua tercera enquesta —feta amb 2.600 entrevistes entre l'1 de juny i el 7 de juliol— que el posiciona com el millor candidat del PP a la Generalitat, amb el 49,1 % dels vots, per damunt de l'actual president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca (que rebria un 41,7 %) i l'alcaldessa de València, María José Catalá (29,4 %).

Així mateix, ha presentat un cronograma del possible congrés regional —elaborat amb els terminis mínims establits en el reglament marc de congressos del PP—, que començaria el 7 de setembre amb la convocatòria del congrés i que se celebraria entre el 23 i el 25 d'octubre.

Camps ha defensat que el seu partit "no ha incomplit els estatuts", per la qual cosa diu "no tindre el més mínim dubte" que el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, i el secretari general, Miguel Tellado, "compliran els estatuts", ja que, en cas contrari, ha advertit: "Com demanaràs el vot als ciutadans si no permets votar els militants del PP?".

En este sentit, l'expresident del PP de la Comunitat Valenciana ha recordat les paraules de Feijóo en el congrés regional de Galícia, on va dir que eren els gallecs els qui havien de triar el seu president, sense imposicions.

També et pot interessar