Calviño demana a la secretària d'Igualtat que rectifique el comentari sobre les rebaixes de condemnes a violadors
Un total de 165 delinqüents sexuals s'han beneficiat per la llei del “només sí és sí”, que està en vigor des de principis d'octubre
La vicepresidenta primera del Govern, Nadia Calviño, ha demanat aquest divendres a la secretària d'Estat d'Igualtat, Ángela Rodríguez, Pam, que rectifique “com més prompte millor” el seu comentari irònic en un pòdcast sobre les rebaixes de condemnes a violadors. “Aquestes declaracions es qualifiquen per si mateixes i han de ser rectificades com més prompte millor”, ha dit.
“Dels creadors de les persones aniran al registre a canviar-se de sexe cada matí arriba... els violadors al carrer, milers, onades”, va dir la secretària d'Estat d'Igualtat entre riures al costat de les seues companyes de taula, que posaven l'accent que hi ha jutges i sentències “absolutament masclistes”.
A continuació, en plantejar-li si hauria de ser destituïda com a número dos del Ministeri d'Igualtat, la vicepresidenta ha eludit respondre i s'ha limitat a reiterar que Pam ha de rectificar les seues paraules.
Una altra ministra, Pilar Alegría, titular d'Educació i portaveu del PSOE, ha dit: “no van ser les paraules més afortunades perquè no estem en moments en els quals enfront d'aquesta classe de qüestions es puga frivolitzar”.
Ángela Rodríguez demana “totes les disculpes que siguen necessàries”
Aquest divendres, aproximadament a la mateixa hora en la qual eren preguntades les ministres a Madrid, Rodríguez ha explicat en una entrevista en la televisió gallega TVG que demana “totes les disculpes que siguen necessàries” a qui no li agradara el “to” emprat en les seues declaracions.
En tot cas, ha atribuït el “soroll” d'aquests dies a una “manipulació”, també “mediàtica”, i ha declarat tindre clar que tot el relacionat amb les víctimes de violència masclista no és causa “de riure ni és causa de diversió”, ja que és un assumpte incompatible amb qualsevol “tipus de mofa”.
165 delinqüents sexuals beneficiats per la nova llei
El nombre de delinqüents sexuals beneficiats per la llei del només sí és sí arriba ja a la xifra de 165, segons recull el diari El Español. La Llei orgànica 10/2022, que està en vigor des de principis d'octubre, ha provocat la revisió de desenes de sentències en la qual en aplicar la nova norma, els acusats són castigats de forma menys severa que amb el Codi Penal previ a la reforma legal.
Més llegit
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Detingut un veí de Ceuta per un dels 42 incendis de tendes, barraques i vehicles en una de les nits més violentes
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Ja fa 25 anys de l'11S: el dia que va canviar el món
Més vist
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Informatiu nit
-
11.09.2026 | Està passant
-
Les imatges oficials de les 73 candidates a fallera major de València 2027
Més escoltat
-
11.09.2026 | Cadena de valor
-
11.09.2026 | Les llengües de demà: entre la globalització i els algoritmes
-
12.09.2026 | Els últims '90 minuts'
-
11.09.2026 | Fede Fuster: balanç de l’estiu i reptes del turisme valencià
-
11.09.2026 | La memòria de les cigarreres valencianes
-
11.09.2026 | El partit de la una