Belarra subscriu una petició formal al Tribunal Penal Internacional perquè detinga i jutge Netanyahu
L'escrit, que impulsen 80 líders internacionals, demana al fiscal del TPI que actue contra el primer ministre d'Israel per crims de guerra i genocidi
La ministra de Drets Socials en funcions, Ione Belarra, ha demanat el Tribunal Penal Internacional que detinga i jutge el primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, i al seu Govern, per crims de guerra, lesa humanitat i genocidi contra el poble Palestí. Belarra i altres 80 líders internacionals d'una vintena de països europeus i d'Amèrica Llatina han dirigit un escrit al fiscal del citat tribunal internacional, Karim Ahmad Khan, segon ha informat Podem. Entre els signants de la iniciativa figuren el dirigent laborista i diputat britànic Jeremy Corbyn i el secretari general del Partit dels Treballadors de Bèlgica, Peter Mertens.
La petició sol·licita al TPI que amplie la investigació que va iniciar el 2021 contra Israel per crims de guerra, arran dels fets ocorreguts des del 7 d'octubre, entre els quals destaquen atacs a camps de refugiats, l'ús de fòsfor blanc o el bombardeig contra l'hospital d'Al-Ahli.
A més, l'escrit aporta documentació en resposta a la sol·licitud de suport formulada per Khan el passat 29 d'octubre, quan va visitar el pas fronterer de Rafah (Egipte) i va demanar "cooperació" i "assistència" a la comunitat internacional per a fer que es respecte el dret internacional en la zona.
La també secretària general de Podem insisteix en la necessitat de "passar a l'acció" contra aquest "genocidi en directe" per a "promoure un alto el foc i que acabe la barbàrie, perquè, si no la pares a temps, t'arrossega amb ella [...] No permetrem un genocidi amb el nostre silenci i la nostra complicitat", ha assenyalat en una declaració difosa aquest dimarts, on anima a tota la ciutadania a secundar amb la seua signatura, en la pàgina justiceforgaza.info, la iniciativa judicial contra la impunitat d'Israel.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
L'Ajuntament de Madrid rebutja l'oferta d'Urbagestión perquè "no complix els requisits del programa ReViVa"
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
27.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Terra de festes | Jacarilla, La Vilavella i Vallanca
-
27.09.2026 | La plaça