Ayuso, esbroncada en la inauguració de l'hospital Isabel Zendal
La construcció del nou centre a Valdebebas ha alçat gran polèmica entre el personal sanitari i l'oposició política.
Desenes de persones esperaven la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, aquest dimarts a les portes de l'hospital d'emergències Infermera Isabel Zendal en l'acte d'inauguració. En la concentració, convocada per diversos col·lectius en protesta per la infraestructura, s'han escoltat crits que demanaven la dimissió de la cap de l'executiu madrileny. A diferència de la resta d'assistents, Ayuso no ha accedit al recinte per l'entrada principal, i ha evitat així passar per davant de la manifestació.
La construcció de l'Isabel Zendal, que s'ubica a Valdebebas, ha alçat una gran polèmica entre el personal sanitari i la classe política. Per això, entitats com l’Associació Madrilenya d'Infermeria (Estime), Juntes per la Pública, el sindicat Summat d'Emergències 112 i el sindicat Moviment Assembleari de Treballadores i Treballadors de la Salut (MATS) han organitzat una protesta el mateix dia de la inauguració, marcada també per l'absència del ministre de Sanitat, Salvador Illa, i de representants dels partits madrilenys de l'oposició (PSOE, Més Madrid i Unides Podem). En representació del govern espanyol hi ha assistit la secretària d'Estat de Sanitat, Silvia Calzón.
La dotació de personal del nou hospital de pandèmies, un dels motius de les crítiques dels sindicats i partits d'esquerra, es farà amb 111 treballadors d'altres centres que voluntàriament han demanat el trasllat a l'Isabel Zendal i amb part dels 11.500 contractats amb motiu de la pandèmia que es traslladaran des d'altres hospitals, fins a completar les 669 places previstes.
El recinte costarà finalment vora cent milions d'euros, el doble del pressupost inicial. Comptarà amb cinc mòduls, dels quals tres seran d'hospitalització amb capacitat per a un miler de pacients i 50 llits d'UCI.
Més llegit
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
Comencen els talls de trànsit nocturns per la rehabilitació de la pista de Silla
-
Ponts fins a quatre vegades més llargs: la dana obliga a redissenyar-los
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Dilluns, més calor
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
Més vist
Més escoltat
-
29.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
27.06.2025 | “Gran Pantalla”: cinema de neumàtics i gasolina
-
27.06.2025 | “Una cançoneta i mo n’anem”: homenatge a ABBA
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
29 de juny - Naix Antoine de Saint-Exupéry (1900)