Ajudes de més de 450.000 euros per a una agricultura diferent
La Generalitat prioritzarà els productes de “quilòmetre zero”, els ecològics i els de qualitat diferenciada.
La Conselleria d’Agricultura vol fer valdre els productes agroalimentaris de qualitat diferenciada i els de proximitat, i per a això ha posat en marxa una bateria d’ajudes de més de 450.000 euros.
La primera categoria integra aliments com els nispros de Callosa d’en Sarrià, el raïm de Vinalopó, el caqui de la Ribera de Xúquer o la carxofa de Benicarló, entre molts altres. Per a aquests s’injectarà un pressupost de més de 378.000 euros, destinats a universitats, centres d’investigació i organismes tecnològics públics. “Aquestes ajudes estan dirigides a estimular la investigació, el desenvolupament i la innovació”, ha publicat la Generalitat en un comunicat. D’altra banda, per a les subvencions de la promoció de productes de proximitat es destinaran vora 80.000 euros i podran rebre’ls municipis, mancomunitats i entitats locals a través de fires i mercats.
La Generalitat apunta que, a més, es donarà prioritat als productes de “quilòmetre zero”, els ecològics i els de qualitat diferenciada, així com aquells en els quals els productors formen part de sistemes participatius de garantia.
Més llegit
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
Descens generalitzat de les temperatures i vent huracanat al nord de Castelló
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
L'avaria d'una grua a la pista de Silla ocasiona un embós monumental a l’entrada de València
-
Noelia Castillo rep l'eutanàsia després de vint mesos d'espera
-
Detingut per matar un fontaner que li va fer un empastre durant una reforma al barri del Xenillet de Torrent