Administradora fictícia d'una empresa pantalla per a cobrar la pensió
La dona de l'exsogre del "ionqui dels diners" defén el marit i justifica que nomenara la germana com a gestora d'una de les firmes investigades en l'adjudicació a dit del call center d'Imelsa
El marit la va abandonar amb quatre fills adolescents, als 63 anys, a dos de poder cobrar la pensió. Així que, quan es va obrir la possibilitat de situar-la com a administradora d'una empresa, la germana no va dubtar a ajudar-la. El problema és que la societat, Técnicas Legales Administrativas, era una presumpta empresa pantalla del seu home per a furtar diners de la Diputació de València.
Així han explicat les germanes Vicenta i María Concepción Torregrosa com la segona va acabar de presumpta administradora fictícia d'una societat de Mariano López, l'exsogre del "ionqui dels diners" i gerent de l'antiga Imelsa, Marcos Benavent, una maniobra que ha acabat arrossegant els quatre al banc dels acusats de la peça 'D' del cas Taula. En aquesta, s'investiga l'adjudicació a dit a López del call center de la corporació provincial.
Hi ha dues societats de López implicades. Servimun, l'adjudicatària, i Técnicas Legales Administrativas (TLA), que Anticorrupció considera una empresa pantalla, sense activitat real, per a buidar les arques públiques a través d'encàrrecs falsos a la primera. El ministeri públic calcula que es furtaren 200.000 euros amb el sistema i eleva a 870.000 euros el perjuí total a la corporació provincial.
Confie plenament en el meu marit. Li vaig preguntar si era legal i em va dir que totalment
"Ocultar cap cosa? D'això res. El meu home ha sigut empresari tota la vida. No pensava que el fet de muntar la societat tenia com a finalitat una cosa il·lícita. Em va comentar el meu marit això d'administradora i confie plenament en ell. Li vaig preguntar si era legal i em va dir que totalment", ha declarat Vicenta Torregrosa.
María Concepción ha ratificat la versió de la germana. "Quan vaig assumir l'administració de l'empresa tenia 63 anys i ho vaig fer per a cobrar la pensió. No vaig participar en la gestió de la mercantil ni sabia el que era la societat", ha explicat a preguntes del seu advocat, confirmant la versió que ja va donar durant la instrucció.
Les branques del call center esguiten tres exalcaldes
La declaració de les germanes Torregrosa ha posat juí a la primera sessió d'aquesta nova peça sobre Imelsa, la tercera que arriba a la vista oral. El juí es reprendrà dimarts que ve amb els testimonis de Mariano López i de l'expresident de la Diputació de València i del PP provincial Alfonso Rus, per a qui la fiscalia demana 13 anys i 8 anys respectivament.
Però l'abast de la combinació de Servimun i TLA excedeix les fronteres d'aquesta peça. De la investigació n'ha derivat una separada, la 'K', que jutjarà tres exalcaldes valencians per contractar amb les empreses de López: Javier Beresaluce (PP) de Requena, i Santiago Arévalo (PP) i Óscar Martínez (PSPV), d'Énguera.
Més llegit
-
La Casa Blanca assegura que Espanya "ha acordat cooperar" amb l'exèrcit estatunidenc i el govern ho desmentix "terminantment"
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Alto Palancia
-
04.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Dragón de Villena
-
04.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Xino xano | La muntanya perduda (Mont Perdut)
-
03.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
03.03.2026 | La vesprada amb tu
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia