Sense acord en la reunió per a prorrogar els ERTO
Els principals esculls serien les exoneracions i la petició de la patronal de flexibilitzar el manteniment de l’ocupació durant sis mesos.
Aquest dijous s’esperava que el govern espanyol, sindicats i empresaris pogueren arribar a un acord sobre prorrogar els ERTO més enllà del 31 de gener (data en què expira la pròrroga actual), però la reunió ha acabat sense acord. L’executiu, no obstant això, ha presentat un nou document que discutirà amb els interlocutors socials.
Fonts sindicals han apuntat que encara hi ha obstacles per a arribar a la pròrroga. Així, els principals esculls serien les exoneracions i la petició de la patronal de flexibilitzar el manteniment de l’ocupació durant sis mesos.
Malgrat això, la ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha anticipat que es mantindrà l’actual esquema d’ERTO –això sí– amb alguns canvis per agilitzar la tramitació. També ha assenyalat que es mantindrà la prohibició d’acomiadar els treballadors i treballadores, de repartir dividends i de fer hores extraordinàries, així com el compromís de mantindre el treball durant sis mesos.
A més, els treballadors afectats per ERTO continuaran tenint accés a la prestació sense període de carència, no els computaran el període consumit fins al gener de 2022 i la prestació equivaldrà al 70% de la base reguladora.
Segons les últimes dades de la Seguretat Social, al tancament de desembre més de 755.610 treballadors i treballadores estaven en ERTO. El pic més alt de la pandèmia va fer que s’arribara als més de 3,4 milions.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
17.03.2026 | Esports À Punt
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part