Ábalos denuncia l'UCO per interceptar les seues comunicacions sent aforat i per interceptar correspondència privada
L'exministre explica esta decisió l'endemà que el Suprem haja elevat al Congrés el suplicatori per a poder investigar-lo i jutjar-lo
L'exministre de Transports José Luis Ábalos ha presentat este dijous una denúncia davant de la Fiscalia General de l'Estat en què assenyala que la Unitat Central Operativa (UCO) va interceptar la seua "correspondència privada" en el marc de la investigació del cas Koldo. Ho ha anunciat este dijous en roda de premsa.
Segons la denúncia, es tracta de fets delictius de "suma gravetat" perquè vulneren el dret fonamental al secret de les comunicacions. Ábalos ha presentat la denúncia l'endemà que el Tribunal Suprem (TS) haja elevat al Congrés el suplicatori per a poder investigar-lo i jutjar-lo, atés que fins que es faça este pas té immunitat.
Este mateix dijous, a més, l'exministre de Transports ha demanat que es respecte la presumpció d'innocència perquè és un "principi bàsic" i nega haver-se enriquit amb els suborns atribuïts a la trama que porta el nom del seu exassessor, Koldo García. "Afortunadament, estem en un estat de dret i la presumpció d'innocència és un principi bàsic que hauríeu de respectar. Ja sé que el circ vos va, però hauríeu de respectar alguna cosa que ens ha costat molt d'aconseguir en esta democràcia", ha dit als corredors del Congrés en ser preguntat per la decisió del TS.
Ahir dimecres, l'instructor del cas Koldo en el TS, Leopoldo Puente, va acordar sol·licitar el suplicatori al Congrés per a suspendre la immunitat parlamentària de l'exministre en apreciar "prou indicis" de la comissió de fins a quatre delictes: integració en organització criminal, tràfic d'influències, suborn i malversació. L'exdirigent socialista creu que el suplicatori no és una sorpresa perquè se sabia "des del principi" que el TS acabaria sol·licitant-lo i ha insistit en el fet que no s'ha enriquit.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places