Ábalos anuncia l'arribada de l'AVE a Elx i Oriola a la fi de gener
L’empresariat recrimina al ministre que Alacant siga la cinquena província en aportació al PIB i la sisena per la cua en inversions.
El ministre de Transports, José Luis Ábalos, ha anunciat que aquest dissabte començarà la formació de maquinistes per a fer realitat l'arribada de l'AVE a Elx i Oriola a la fi de gener. Aquesta previsió, ha advertit, estarà sempre condicionada al procés de verificació final i a la corresponent autorització de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària.
Després de la formació dels maquinistes, que durarà dues setmanes, i una vegada es tanquen els expedients de seguretat, hi ha previst iniciar la venda dels bitllets de la nova connexió.
"Si els processos de verificació i administratius no produeixen cap inconvenient, preveiem obtindre la corresponent certificació perquè l'AVE ja siga una realitat a la fi de gener per a Elx i Oriola", ha garantit Ábalos aquest divendres en un acte a Alacant.
A l'inici de l'acte, el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) a Alacant, Perfecto Palacio, ha recriminat al ministre que Alacant siga la cinquena província amb més pes en aportació al PIB de l’estat espanyol i, no obstant això, "la sisena per la cua en inversions per habitant".
Al seu entendre, "encara que es podria dir que Alacant ha millorat respecte a 2018, passar de la quarta posició per la cua a la sisena, no pot entendre's de cap manera com una millora". Palacio ha estés la mà a Ábalos i li ha demanat que faça seues les reivindicacions de l’empresariat alacantí, apel·lant a la seua condició de valencià i prometent-li tornar la confiança amb "més i millor ocupació".
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places