Els xiquets ucraïnesos tornen al seu país després de dos mesos
Els menors tenen entre 6 i 12 anys i la Fundació Junts per la Vida els va portar des de poblacions en perill bombardejades per les tropes russes
A les 15:00 hores d’aquest divendres han eixit de València cap a Ucraïna els cinquanta menors que han passat dos mesos amb famílies d'acolliment valencianes. Tenen entre 6 i 12 anys i la Fundació Junts per la Vida els ha portat des de poblacions en perill, bombardejades per les tropes russes.
Una de les xiquetes acollides és Margarita, que aprofita les últimes hores a Espanya amb la família d'acolliment. “Ella vingué molt tímida i molt calladeta”, explica Verónica Ruiz, la mare d’acollida. “Ara no para i parla en espanyol i és un pur nervi. A més, és molt afectuosa i molt simpàtica i se'ls ha guanyat a tots”.
Margarita té huit anys i és de Zirka, al nord d'Ucraïna, a la frontera amb Bielorússia. Només té ganes de tornar a casa per a retrobar-se amb sa mare, però no suporta la idea de tornar a sentir el so de les bombes, i té por de tornar als refugis davall de terra. Ni tan sols sap si la seua escola continua dreta.
“Quan estiguérem allí arribaren moltes tropes ucraïneses perquè creien que anaven a envair des de Bielorússia”, recorda Lluís Navarro, el pare d’acollida. “No estan gens tranquils i per això han vingut els xiquets.
Almenys torna amb la maleta plena de bons records. Uns mesos amb escola d'estiu, trobades amb altres menuts del seu país i l'estima de la família d'acolliment. A més de molts amics que deixa a Setaigües, on ha passat aquest temps. De fet, se'n va amb la promesa que tornarà de nou al desembre, per a passar ací el Nadal.
Més llegit
-
La taxa de l'IPC se situa en el 3,4% en novembre, i els aliments repunten al 2,7%
-
Segona vaga de l’ensenyament valencià no universitari en els últims dos anys
-
L’alcaldessa de Xàbia retira les delegacions a l’edil de Vox per un presumpte cas d’assetjament sexual
-
Torna la inestabilitat amb pluges i descens de temperatures amb la borrasca Emilia
-
El PSOE admet que no ha estat "a l'altura " de les denunciants de l'assetjament sexual de Salazar
-
El govern espanyol descarta la remodelació que Yolanda Díaz demana a Sánchez
Més vist
Més escoltat
-
11.12.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
11.12.2025 | L'hora de la cultura
-
11.12.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
12.12.2025 | L'hora de la cultura