Xi demana a Trump que acaben els “sabotatges” per a poder tornar a la “senda correcta”
Els EUA retrauen que la Xina ha bloquejat acords comercials alhora que s’ha compromés a baixar-li els aranzels
El president xinés, Xi Jinping, ha traslladat al president dels Estats Units d'Amèrica, Donald Trump, la necessitat "d’eliminar tota classe de pertorbacions", incloent-hi “sabotatges”, perquè les relacions entre els dos gegants tornen a la “senda correcta”.
En la conversa telefònica, que segons una agència de notícies xinesa va demanar Trump i que han mantingut este dijous de vesprada, Xi ha comminat el seu homòleg a aprofitar el mecanisme de diàleg econòmic i comercial establit el mes passat a Ginebra i "tractar-se amb igualtat, respectar les preocupacions de l'altra part i buscar resultats beneficiosos per a tots dos”.
Sobre les converses a Ginebra, el líder xinés hauria qualificat l’acord bilateral de pausa aranzelària com un “pas important” per a alleujar les tensions, benvingut per tots els sectors dels dos països i també la comunitat internacional.
Per això ha insistit que Washington i Pequín han de "fer bon ús" del mecanisme de consultes acordat, si bé va avisar que la Xina queda expectant a "si es fa el que es diu", i també que els dos països han d'augmentar els intercanvis en "afers estrangers, comerç, en el camp militar, en aplicació de la llei i en altres sectors per a augmentar el consens i la cooperació i reduir els malentesos".
Per la seua banda, els EUA han acusat la Xina de bloquejar noves llicències d'exportació de terres rares i altres components necessaris per a semiconductors i automòbils, alhora que es comprometia, com a part de la treva aranzelària a rebaixar els seus gravàmens del 145% al 30%, i la Xina del 125% al 10% en un intent d'obrir la porta a un acord més ampli.
Més llegit
-
La Generalitat proposa que tot el professorat de segon de batxillerat siga servicis mínims en la vaga
-
Educació considera inassumibles els 2.400 milions que costaria implementar les reivindicacions dels sindicats de l'ensenyament
-
La Comunitat Valenciana revalida el pòdium de banderes blaves a Espanya, amb més de 170 en platges, ports i embarcacions
-
PP i Vox acorden finalitzar la comissió d'investigació de la dana a les Corts sense citar Salomé Pradas
-
Catorze espanyols al creuer afectat amb hantavirus, que podria recalar a les Canàries
-
Detingut un home de 26 anys com a presumpte autor de la mort d'un altre home a València
Més vist
-
Zoom | La llei de costes
-
04.05.2026 | La banda
-
GALERIA | Els estilismes més glamurosos i extravagants se citen en la Gala Met 2026
-
04.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Rosario, de 105 anys, és història viva de Borbotó: va deixar el camp amb 90 i anava en moto cada dia al mercat
-
04.05.2026 | Connexió CV