Von der Leyen anuncia 6.000 milions per a una aliança de drons amb Ucraïna
La presidenta de la CE demana als estats membres un augment “substancial” de la producció militar i defensa que Europa ha de preparar-se per a una nova era de seguretat
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha anunciat este dimecres que Europa destinarà 6.000 milions d’euros, procedents dels beneficis extraordinaris dels actius russos immobilitzats per les sancions, per a signar una “aliança de drons” amb Ucraïna.
“Ucraïna té l’enginy. El que necessita ara és escala, i junts podem proporcionar-li-la perquè mantinga el seu avantatge i Europa en reforce la pròpia”, ha assegurat durant el debat sobre l'estat de la Unió en el Parlament Europeu.
Von der Leyen ha recordat que abans de la guerra Ucraïna no comptava amb cap dron i que ara estos aparells són responsables de més de dos terços de les pèrdues d’equipament rus. També ha subratllat que “esta és la guerra de Rússia i és Rússia qui ha de pagar-la”, per la qual cosa ha proposat finançar l’esforç bèl·lic ucraïnés amb els actius russos bloquejats.
Von der Leyen ha demanat als estats membres un augment “substancial” de la producció militar i ha defensat que Europa ha de preparar-se per a una nova era de seguretat.
Condemna a Moscou i suport a Polònia
A més, ha qualificat d’“imprudent i sense precedents” l’atac rus amb més de deu drons Shahed que han violat l’espai aeri de Polònia esta matinada. “Europa compartix la plena solidaritat amb Polònia”, ha remarcat.
A més, ha condemnat el míssil rus que va matar vint persones a Donetsk i l’ofensiva de la setmana passada amb la major quantitat de drons i míssils balístics des de l’inici de la guerra.
Reindustrialització verda i 1.800 milions per a bateries
En el seu discurs, la presidenta comunitària ha defensat reforçar la reindustrialització verda i digital per a competir amb els Estats Units i la Xina en sectors com les bateries, els semiconductors i l’hidrogen verd.
Von der Leyen ha anunciat la mobilització de 1.800 milions d’euros per a impulsar la producció pròpia de bateries per a vehicles elèctrics davant de la competència de la Xina i els Estats Units.
Acord amb Mercosur
D'altra banda, Von der Leyen ha reiterat la voluntat de concloure l’acord comercial amb Mercosur, però ha advertit que només serà possible si els socis sud-americans garantixen compromisos ferms en matèria de sostenibilitat i desforestació.
Institut Europeu de la IA
Finalment, ha avançat la creació d’un Institut Europeu de la IA per a coordinar esforços en recerca i regulació, amb l’objectiu que la UE lidere un ús segur i responsable d’esta tecnologia.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid