Gisèle Pélicot declara a cara descoberta per a ajudar altres dones
El marit la va drogar durant nou anys perquè 72 homes la violaren mentre estava inconscient
Gisèle Pélicot ha volgut declarar a cara descoberta davant dels mitjans de comunicació este dijous. A esta dona francesa, el marit la va drogar durant nou anys perquè altres homes, 72 en total, la violaren mentre estava inconscient. Els acusats no han donat la cara. Ella ho ha fet perquè diu que mostrar el rostre pot ajudar altres dones. Fins ara, només han localitzat 51 homes i els estan jutjant. Entre ells, el seu marit, qui guardava les violacions en l'ordinador.
La víctima, Gisèle Pélicot, de 71 anys, ha arribat al juí acompanyada dels fills i, de nou, a cara descoberta. Tot el contrari que els violadors. Les paraules que millor defineixen la seua declaració, tal com comentava l'advocat, són: "amb gran dignitat".
"No és fàcil. A més, està la pressió de tota esta gent, note que intenten atrapar-me amb les seues preguntes". Són declaracions de Gisèle referint-se als advocats dels 51 acusats de violar-la, alguns d'ells, fins i tot, en sis ocasions. Són homes entre 26 i 74 anys que al·leguen creure que era una fantasia sexual compartida per la parella.
Però ahir el seu marit confessava que la drogava i l'oferia via internet per voyeurisme, i que els acusats ho sabien. "És imperdonable, però ell s'explicarà i es justificarà", assegurava l'advocada del principal acusat després del relat tan metòdic de Gisèle.
En total s'han documentat 92 violacions durant nou anys pels vídeos que gravava l'home. Un escàndol que ha sacsejat França en un moment en què el concepte del consentiment està en el centre del debat sobre els abusos sexuals.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
El temporal descarrega més de 120 litres en punts de la Safor i la Marina Alta
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç
-
Project B aterra a Espanya amb el Roig Arena com a seu