Els Estats Units asseguren que volen construir el nou orde mundial de la mà d'Europa
Així s'ha expressat el cap de la diplomàcia, Marco Rubio, en la Conferència de Seguretat de Múnic, malgrat l'episodi de Groenlàndia o el fet de deixar fora els europeus de les negociacions de pau per a Ucraïna
Els Estats Units volen construir el nou orde mundial amb Europa. Ho ha dit el cap de la diplomàcia, Marco Rubio, en la Conferència de Seguretat de Múnic. Un missatge conciliador després de mesos de desafiar les relacions transatlàntiques.
Marco Rubio arriba a la Conferència de Seguretat de Múnic per a pronunciar el discurs més esperat en un fòrum que, des de fa 63 anys, analitza l'estat de les relacions internacionals. En el diagnòstic hi ha consens: el món de la postguerra mundial és història. Cal una nova arquitectura i els Estats Units tenen clar el que volen. "Podríem actuar a soles", ha dit Rubio, però "preferim anar de la mà dels amics europeus".
L'auditori ha aplaudit l'enviat de Trump, tot i que és conscient de la desfeta que ha suposat per a les relacions transatlàntiques la tornada del republicà a la Casa Blanca, amb episodis com la crisi de Groenlàndia o l'exclusió dels europeus de les negociacions de pau per a Ucraïna. El president Zelenski ha recordat que Rússia ha atacat totes les plantes elèctriques del país en una guerra que s'allarga quatre anys, molt més del previst.
Els 27 admeten que han d'assumir un compromís més gran en la defensa del continent. En el capítol dels retrets, el responsable de la diplomàcia dels Estats Units ha criticat durament Europa per la política migratòria, la regulació tecnològica i la política mediambiental. De les Nacions Unides ha dit que no aprofiten per a resoldre els conflictes del món actual.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | El temporal de vent ja deixa ratxes per damunt dels 170 km/h a la Comunitat Valenciana
-
El vent talla carreteres i deixa 450 incidències fins al migdia en una jornada amb avís roig a Castelló
-
Renfe suspén el servici de llarga i mitjana distància entre la Comunitat Valenciana i Catalunya a causa del vent
-
Emergències envia una alerta massiva als mòbils per la intensificació dels vents forts a Castelló, València i Alacant
-
Extingit l’incendi declarat este divendres en una instal·lació de cavalls a Xeraco
-
Recuperada la circulació de la línia 2 de Metrovalència entre la Canyada i Llíria