Ucraïna diu haver destruït 41 avions estratègics russos en una operació especial
Rússia ha confirmat en un comunicat a la regió del nord de Múrmansk i a la siberiana d'Irkutsk, situada a més de 6.000 quilòmetres de Kíiv
El Servei de Seguretat d’Ucraïna (SBU) han informat este diumenge d’una operació especial anomenada Teranyina en què haurien destruït 41 avions de l’aviació estratègica russa en diversos aeròdroms dins de territori rus, preparada durant més d'any i mig.
Segons fonts dels serveis d’intel·ligència ucraïnesos, l’operació va ser ideada pel cap del servei, Vasil Maliuk, i supervisada pel mateix Zelenski. Els objectius van ser aeròdroms militars i els danys materials superen els 2.000 milions de dòlars, segons les mateixes fonts. En concret, els aeròdroms de Diàguilevo, a la regió de Riazan; Olenia, a la de Múrmansk; Belaia, a la de Irkutsk; i Ivànovo, a la regió homònima.
Les fonts han explicat que ha sigut una operació molt complicada logísticament. "El SBU primer va introduir de contraban a Rússia drons de pilotatge amb visió remota i, després, cabanyes mòbils de fusta. Posteriorment, al territori de la Federació Russa, els drons van ser ocultats sota les teulades de les cases, col·locades ja en camions. En el moment oportú es van obrir a distància les teulades de les cases i es van volar els drons per a arribar als bombarders russos", han explicat des dels servicis d'intel·ligència. Entre els aparells destruïts figuren avions A-50, Tu-95 i Tu-22 M3.
Confirmació per part del Ministeri de Defensa rus
D'altra banda, el Ministeri de Defensa de Rússia ha confirmat en un comunicat l'atac a la regió del nord de Múrmansk i a la siberiana d'Irkutsk, situada a més de 6.000 quilòmetres de Kíiv. Admeten, a més, que els drons, que van ser llançats des del remolc de camions de gran tonatge, van impactar en diversos dels avions estacionats a les pistes d'aterratge.
Més llegit
-
Un home puja al sostre d'un avió a l'aeroport de València i retarda dos hores un vol amb destinació a Amsterdam
-
La pista de Silla arriba als nou quilòmetres de retenció i la V-30 n’acumula més d’una desena
-
Una muntanya russa de temperatures per a començar el febrer
-
L’Estratègia contra el Càncer preveu atendre en set dies els casos sospitosos
-
Pluja dèbil i vent, continua la dinàmica de ponent
-
Calp posa límits al turisme ciclista. L'Ajuntament estudia mesures per a regular el trànsit de bicis davant del malestar veïnal