Una trentena de migrants desapareixen en un nou naufragi en el Mediterrani central
Aquest naufragi té lloc després de la tragèdia de Calàbria, en què van morir almenys 79 migrants
Una trentena de migrants continuen desapareguts, mentre que a dèsset els han pogut salvar, després de bolcar la barcassa en la qual viatjaven, durant les tasques de salvament per part d'un vaixell mercant, segons ha comunicat la Guàrdia Costanera italiana.
La plataforma activista Alarm Phone, que havia denunciat el naufragi de la barcassa Basilis L, ha acusat les autoritats italianes de no intervindre a pesar que havien informat de la seua presència dissabte de matinada. Les operacions de recerca dels desapareguts s'està fent amb l'ajuda de mercants i amb dos avions de Frontex, l'agència europea per al control de les fronteres.
Segons la reconstrucció de la Guàrdia Costanera, la barca estava a la zona de rescat de Líbia, però va destacar que "va registrar la inactivitat dels altres centres nacionals de coordinació i salvament marítim involucrats per àrea", en referència a Líbia i Malta.
Aquest nou naufragi té lloc després de la tragèdia enfront de les costes de Cutro, a Calàbria, en la qual van morir almenys 79 migrants i pel qual s'ha obert una investigació per a aclarir les possibles responsabilitats de la Guàrdia Costanera italiana, que no va intervindre malgrat que una Frontex va assenyalar l'existència del pesquer.
En els últims cinc dies, vora 4.000 migrants han arribat a les costes italianes i el ministre d'Afers Estrangers, Antonio Tajani, en una entrevista radiofònica va afirmar que "la situació és preocupant, Europa ha d'adonar-se”. Des de principis del 2023, a les costes italianes han arribat 17.592 migrants, el triple que en el mateix període de l'any passat.
Més llegit
-
L'expedient perfecte d'Amaia: la jove d'Algemesí que ha conquerit la PAU amb un 14
-
Mor un home de 69 anys mentre es banyava a la platja de Daimús
-
El ‘solomoon’ guanya adeptes: les parelles decidixen passar les vacances per separat
-
Un banc de meduses obliga a intervindre el CICU en un triatló a Tavernes de la Valldigna
-
Mor un jove després de precipitar-se des d'un penya-segat a la cala de l'Advocat de Benissa
-
Iván, campió de l'Individual per la retirada de Tonet IV