Una refugiada ucraïnesa a Elx busca el cos del marit, mort en la guerra
Svetlana va fugir amb part de la família, però el seu home va quedar arrere
Svetlana, una ciutadana ucraïnesa que resideix com a refugiada a Elx (Baix Vinalopó), va rebre la notícia de la mort del marit des de la ciutat de les palmeres. És l'últim capítol d'una sèrie tràgica en què s'ha convertit la seua vida, des que va esclatar la guerra al Donbass el 2014.
“Un conegut ens avisà que anaven per nosaltres i vam haver de fugir de Lugansk a una altra ciutat”, ha narrat la dona. Aquesta vegada van fugir més lluny. “Érem una caravana de vehicles, però només poguérem eixir nosaltres, perquè dos vehicles més van ser metrallats”, conta. Amb la mare, el fill i una neboda, Svetlana va arribar a Torrevella (Baix Segura), poc abans de moure cap a Elx.
El pitjor colp per a ella va arribar el 8 de maig de l’any passat, amb la mort del marit. “Ens estàvem escrivint i va deixar d’escriure, de respondre; una setmana després confirmaren que havia mort”. No sap si està soterrat ni on.
Svetlana ha viatjat dues vegades a Ucraïna per a localitzar-lo i ho tornarà a intentar a l'abril. Li han dit que és quasi impossible, però no perd l'esperança.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics