Un professor sense experiència política, candidat a primer ministre d'Itàlia
Els líders de la Lliga i el Moviment 5 Estreles han notificat al president de la República el nom del candidat.
Giuseppe Conte, un professor universitari sense experiència política, és el candidat a primer ministre d'Itàlia. Així ho han comunicat els líders del Moviment 5 Estreles i la Lliga al president de la República, Sergio Mattarella, que pot acceptar o rebutjar la proposta.
Les dues formacions han salvat aquest últim escull 77 dies després de les eleccions en una reunió que han mantingut en un lloc sense especificar.
Tant la Lliga com el Moviment 5 Estreles pretenen que el cap de govern siga una mena d'administrador que execute el contracte de govern firmat per les dues formacions. Un programa polèmic perquè inclou l'expulsió de mig milió de persones migrants i la concessió d'ajudes econòmiques només a famílies italianes.
També aposten per una anomenada "renda mínima ciutadana" de 780 euros mensuals que començaria a aplicar-se d'ací a dos anys. Aquesta mesura ha provocat fortes caigudes a la borsa italiana i un augment del preu del deute perquè els inversors preveuen un increment del dèficit que seria castigat per la Unió Europea.
Segons alguns mitjans italians, el líder de la Lliga, Mateo Salvini, seria el nou ministre d'Interior i el del Moviment 5 Estreles, Luigi di Maio, ocuparia la cartera de Desenvolupament Econòmic.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Descens generalitzat de les temperatures i vent huracanat al nord de Castelló
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
24.03.2026 | Les notícies del migdia
-
24.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor