Un grup armat irromp en una festa a Mèxic i mata tretze persones
Els fets ocorregueren a la ciutat de Minatitlán, una ciutat colpejada per la violència.
Les autoritats de l’estat mexicà de Veracruz informen que tretze persones –cinc dones, un xiquet i set homes– van morir aquest divendres en un atac que un grup armat va perpetrar en una festa privada.
Segons la Policia, els fets van ocórrer a les 21 hores al municipi de Minatitlán, una regió petroliera durament colpejada per la delinqüència organitzada.
Els testimonis i els supervivents dels fets assenyalen que homes armats van entrar en una festa privada a La Potra, un restaurant ubicat a la colònia Obrera de la capçalera municipal.
La ciutat de Minatitlán, on hi ha una refineria, ha sigut colpejada per la violència en l’última dècada i el principal delicte que es s’hi comet és el segrest de petroliers, metges, mestres i ramaders.
El crim organitzat es disputa el control territorial per al tràfic de drogues i les rutes de migrants, el cobrament il·legal a comerciants (dret de pis) i el segrest en un territori d’alta producció agropecuària, petroliera i amb un dels ports de càrrega més importants del país.
Més llegit
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Primer dia de dol a Torrevieja per l'assassinat vicari de la xiqueta de tres anys a mans del pare
-
Una manifestació unitària crida "no a la guerra" a València
-
El València pesca en aigües térboles (0-2)
-
La rebaixa de l'IVA en els combustibles es nota en la butxaca del consumidor