Un grup armat irromp en una festa a Mèxic i mata tretze persones
Els fets ocorregueren a la ciutat de Minatitlán, una ciutat colpejada per la violència.
Les autoritats de l’estat mexicà de Veracruz informen que tretze persones –cinc dones, un xiquet i set homes– van morir aquest divendres en un atac que un grup armat va perpetrar en una festa privada.
Segons la Policia, els fets van ocórrer a les 21 hores al municipi de Minatitlán, una regió petroliera durament colpejada per la delinqüència organitzada.
Els testimonis i els supervivents dels fets assenyalen que homes armats van entrar en una festa privada a La Potra, un restaurant ubicat a la colònia Obrera de la capçalera municipal.
La ciutat de Minatitlán, on hi ha una refineria, ha sigut colpejada per la violència en l’última dècada i el principal delicte que es s’hi comet és el segrest de petroliers, metges, mestres i ramaders.
El crim organitzat es disputa el control territorial per al tràfic de drogues i les rutes de migrants, el cobrament il·legal a comerciants (dret de pis) i el segrest en un territori d’alta producció agropecuària, petroliera i amb un dels ports de càrrega més importants del país.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Els Estats Units intercepta un segon petrolier enfront de les costes de Veneçuela
-
El PP guanya les eleccions d'Extremadura però depén de Vox, que ix reforçat amb sis escons més que en el 2023
-
Fred de ple hivern per a la setmana de Nadal
-
Renfe oferix 640.000 places amb origen i destinació Comunitat Valenciana durant les festes de Nadal
-
Els Estats Units amenacen de tancar els ports a les embarcacions espanyoles mentre es denegue l'accés de vaixells amb armes per a Israel