Almenys 45 morts en l'accident d'un avió de l'exèrcit filipí
L'aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d'aterratge en un aeròdrom de l'illa de Jolo quan es va passar la pista
Les autoritats filipines han informat aquest diumenge de l'accident d'un avió de transport de l'exèrcit, amb almenys 85 persones a bord, de les quals prop de la meitat s'han rescatat amb vida, al sud del país.
L'aparell, un C-130 Hercules, feia la maniobra d'aterratge en un aeròdrom de l'illa de Jolo, quan es va passar la pista i no va poder tornar a agafar altura al voltant de les 11:30 hora local (3.30 GMT), segons publica el canal de notícies GMA.
Almenys 40 dels passatgers han sigut rescatats i traslladats a un hospital militar a la ciutat de Bus-bus, segons ha indicat el comandant general de les forces aèries de les Filipines, Cirilito Sobejana. "Fem tot el que podem per a rescatar els passatgers" que hi queden. A hores d'ara, s'han comptabilitzat 45 morts entre soldats i ciutadans de la zona on ha caigut l'aparell.
L'avió havia eixit aquesta matinada de la ciutat de Cagayan de Oro amb tropes que anaven a desplegar-se a la regió, que té diverses bases de grups d'extremistes islàmics, però segons les autoritats locals, l'accident no l'hauria provocat un atac terrorista.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Cinc quilòmetres de retenció en l'AP-7 a Cabanes en direcció a València per un accident
-
Fred de ple hivern per a la setmana de Nadal
-
El Barça desperta el Villarreal del somni de la Lliga (0-2)
-
La participació en les eleccions extremenyes és del 50,65% a les 18:00 h, més d'un 6% menys que en el 2023
-
L'Elx goleja el Rayo sota la pluja (4-0)