La UE signa els tractats que regularan la relació amb el Regne Unit
La signatura arriba després que totes dues parts aconseguiren la Nit de Nadal un acord 'in extremis' sobre els seus vincles després del Brexit.
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el president del Consell Europeu, Charles Michel, han signat aquest dimecres els tres tractats que regularan a partir d'aquest divendres la relació entre la Unió Europea (UE) i el Regne Unit.
La signatura arriba després que totes dues parts aconseguiren la Nit de Nadal un acord 'in extremis' sobre els vincles que regiran a partir del Brexit, després d'uns mesos de negociació agònica. Aquest dilluns, els 27 països de la Unió Europea (UE), a través dels seus ambaixadors a Brussel·les, aprovaren l'acord per a la relació futura amb el Regne Unit després del Brexit, pas necessari perquè el pacte aconseguit la Nit de Nadal puga aplicar-se parcialment a partir de l'1 de gener.
I dimecres es rubricaran l'Acord Comercial i de Cooperació entre la UE i la Comunitat Europea de l'Energia Atòmica (Euratom), d'un costat, i el Regne Unit, de l'altre; l'acord sobre procediments de seguretat per a intercanviar i protegir informació classificada entre la UE i el Regne Unit, i l'acord per a la Cooperació per als Usos Segurs i Pacífics de l'Energia Nuclear, entre Euratom i el Regne Unit. Cada acord serà signat en dos exemplars, primer a Brussel·les per Von der Leyen i Michel –excepte el tercer, que només signarà la presidenta de la CE en nom d'Euratom–, i després a Londres pel premier britànic, Boris Johnson.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí