Turquia prohibix l'accés a les xarxes socials als menors de 15 anys
La llei obligarà les plataformes a establir sistemes de verificació d'edat eficaços i eines de supervisió parental
El parlament de Turquia ha aprovat una llei que prohibix l'accés a les xarxes socials a menors de 15 anys i obliga les plataformes a establir sistemes de verificació d'edat eficaços i eines de supervisió parental.
La normativa forma part d'un ampli projecte legislatiu aprovat dimecres, que introduïx mesures per a regular l'entorn digital i reforçar la protecció dels menors en internet. En concret, els proveïdors de xarxes socials no podran oferir servicis a usuaris per davall d'eixa edat.
El text, impulsat pel partit del president Recep Tayyip Erdogan, també establix obligacions addicionals per a les plataformes digitals. Entre elles, s'exigix que actuen amb rapidesa davant de continguts considerats perjudicials, que publiquen les mesures adoptades per a combatre’ls i previnguen la difusió de publicitat enganyosa.
També s'introduïxen definicions legals per a conceptes relacionats amb la indústria del videojoc. A més, la normativa establix que no es podran oferir continguts que no hagen sigut classificats prèviament i s'hauran de retirar aquells que incomplisquen este requisit.
El debat sobre l'ús de xarxes socials per menors s'ha intensificat últimament a Turquia després de dos atacs recents en escoles perpetrats per alumnes, que causaren onze víctimes mortals i desenes de ferits, majoritàriament estudiants. L'oposició, encapçalada pel socialdemòcrata Partit Republicà del Poble, s'oposà a la llei en considerar que pot obrir la porta a majors restriccions i vigilància en internet.
Turquia seguix així el camí que va iniciar Austràlia i posteriorment França, que ja prohibixen l'accés a les xarxes als menors de 15 o 16 anys. A mitjan febrer, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, també va anunciar que impulsaria esta mesura per a augmentar el control de les plataformes digitals.
Més llegit
-
Un incendi interromp la circulació de la línia 1 de Metrovalència entre l'Alcúdia i Castelló
-
La Ribera Alta arriba als 45 °C i 120 punts de tota la Comunitat Valenciana superen els 40 °C
-
Cinc persones ferides en un accident entre un autobús de l’EMT i un vehicle a la CV-500, al Saler
-
El veïnat desallotjat d'Azuébar comença a tornar a casa hui, amb l'incendi ja estabilitzat
-
MAPA | Previsió de les temperatures durant l'onada de calor, municipi a municipi
-
Cas de La Manada: deu anys de la violació grupal que ho va canviar tot