Turquia comença a bombardejar el nord-est de Síria
Segons Erdogan, l'operació es dirigeix contra el grup jihadista Estat Islàmic i contra les milícies kurdo-sirianes Unitats de Protecció Popular.
Avions turcs han començat a bombardejar zones civils en el nord-est de Síria, poc després que el president turc, Recep Tayyip Erdogan, anunciara el començament de l'ofensiva contra la regió.
El Centre de Coordinació i Operacions Militars de les Forces Democràtiques Sirianes ha demanat als Estats Units i a la coalició “una zona d'exclusió aèria per a detindre els atacs contra les persones innocents”.
Erdogan ha precisat que l'operació es dirigeix tant contra el grup jihadista Estat Islàmic com contra les milícies kurdo-sirianes Unitats de Protecció Popular, que dominen el nord-est de Síria i que havien rebut fins a aquesta setmana el suport dels EUA.
Ankara considera “terroristes” aquestes milícies kurdo-sirianes pels seus vincles amb el grup armat PKK, actiu en territori turc.
Turquia aspira a controlar una franja adjacent a la frontera siriana de 32 quilòmetres d'amplària i 480 de llargària, des de l'Eufrates fins a l'Iraq.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La persona que es va entregar ahir pel tiroteig d Alfafar estarà 72 hores en la comissària de Patraix de Guàrdia Civil
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant