Turquia comença a bombardejar el nord-est de Síria
Segons Erdogan, l'operació es dirigeix contra el grup jihadista Estat Islàmic i contra les milícies kurdo-sirianes Unitats de Protecció Popular.
Avions turcs han començat a bombardejar zones civils en el nord-est de Síria, poc després que el president turc, Recep Tayyip Erdogan, anunciara el començament de l'ofensiva contra la regió.
El Centre de Coordinació i Operacions Militars de les Forces Democràtiques Sirianes ha demanat als Estats Units i a la coalició “una zona d'exclusió aèria per a detindre els atacs contra les persones innocents”.
Erdogan ha precisat que l'operació es dirigeix tant contra el grup jihadista Estat Islàmic com contra les milícies kurdo-sirianes Unitats de Protecció Popular, que dominen el nord-est de Síria i que havien rebut fins a aquesta setmana el suport dels EUA.
Ankara considera “terroristes” aquestes milícies kurdo-sirianes pels seus vincles amb el grup armat PKK, actiu en territori turc.
Turquia aspira a controlar una franja adjacent a la frontera siriana de 32 quilòmetres d'amplària i 480 de llargària, des de l'Eufrates fins a l'Iraq.
Més llegit
-
INTERACTIU | En quins pobles i ciutats nevarà i quan ho farà
-
MINUT A MINUT | El temporal deixa les primeres nevades a l'interior de Castelló, el Racó d'Ademús i el nord d'Alacant
-
La neu obliga a tallar quatre vies a l’extrem nord: revisa en temps real el mapa de les carreteres afectades
-
Fred i neu en cotes baixes
-
Consulta les cancel·lacions i modificacions de la programació de Reis per l’episodi de pluja i neu
-
Estes són les recomanacions de la Generalitat i el govern pel temporal associat a la borrasca Francis