Trump vota presencialment i critica el sufragi per correu
Quan falten deu dies per a les eleccions, més de 54 milions de ciutadans estatunidencs han votat, una xifra rècord.
Els Estats Units d'Amèrica continua sent el país més afectat per la Covid-19 i ja suma vora 8,5 milions de contagis i més de 220.000 morts. En les últimes 24 hores s'han registrat més de 84.000 contagis, la xifra diària més alta des de l'inici de pandèmia.
La complicada situació epidemiològica dels EUA ha fet que la participació anticipada en les eleccions haja assolit xifres rècord. Deu dies abans de les eleccions, més de 54 milions de ciutadans estatunidencs han exercit el dret al sufragi, més d'una quinta part dels que ho van fer en les últimes eleccions presidencials.
Aquest dissabte, el president dels EUA, Donald Trump, ha votat de manera presencial a Florida. Tot i haver demanat el vot per correu, el candidat republicà ha decidit acudir a un col·legi electoral amb mascareta i ha criticat davant dels mitjans que enviar paperetes per correu no és "tan segur".
Malgrat les advertències de Trump, els estats estan ampliant els períodes per a votar presencialment o per correu abans del dia de les eleccions, el 3 de novembre. La pandèmia també està canviant el format dels mítings electorals, ja que el candidat demòcrata, Joe Biden, ha apostat per esdeveniments de campanya en què es participa des del vehicle propi i amb mascareta.
Homenatge a les víctimes
L'artista Suzanne Brenna Firstenberg ha creat una instal·lació artística que ret homenatge a les víctimes mortals de la Covid-19 als EUA. A la capital del país, Washington DC, Firstenberg ha col·locat una xicoteta bandera blanca per cada mort. Així, l'artista vol ajudar a visualitzar el nombre real de vides perdudes pel coronavirus.
L'artista Suzanne Brenna Firstenberg posa davant d'un mar de banderes blanques / Reuters
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol