Trump ordena preparar 30.000 llits per a migrants indocumentats a Guantánamo
El president dels EUA diu que portaran a la base naval a Cuba els "pitjors immigrants il·legals criminals que són una amenaça per al poble estatunidenc"
Continua l'anunci de mesures contra els migrants als Estats Units. El president nord-americà, Donald Trump, ha signat un memoràndum perquè el Pentàgon i el Departament de Seguretat Nacional habiliten 30.000 llits en la base naval de Guantánamo (Cuba) amb la finalitat de detindre immigrants indocumentats. El text del memoràndum parla d'expandir l'actual centre "fins a la seua plena capacitat" sense indicar una xifra concreta, encara que en declaracions durant un acte a la Casa Blanca Trump va assegurar que seran 30.000 llits.
"Tindrem 30.000 llits a Guantánamo per a detindre els pitjors immigrants il·legals criminals que són una amenaça per al poble estatunidenc", ha assegurat Trump durant l'acte, abans de signar el memoràndum. "Alguns són tan perillosos que ni tan sols confiem en els seus països d'origen perquè se'ls queden, perquè no volem que tornen. Així que els enviarem a Guantánamo", ha dit Trump en promulgar una llei contra immigrants amb delictes menors.
El Servei d'Immigració i Control de Duanes (ICE) opera des de fa dècades en la base militar de Guantánamo un centre de detenció per a immigrants, el qual administra de manera independent a la presó destinada a sospitosos de terrorisme. Els immigrants que fins ara arriben a la base de Guantánamo són aquells que les autoritats estatunidenques intercepten a la mar quan intenten arribar a les costes del país, principalment procedents de Cuba i Haití.
La base de Guantánamo funciona en un buit jurídic on no s'apliquen les mateixes garanties legals en matèria immigratòria que regeixen en territori continental estatunidenc. El president cubà, Miguel Díaz-Canel, ha qualificat d'un "acte de brutalitat" l'anunci i ha denunciat que la base de Guantánamo se situa en "territori de Cuba il·legalment ocupat".
Més llegit
- 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
 - 
                        
                                                        L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 - 
                        
                                                        Comença el compte enrere per a escollir el nou president de la Generalitat
 - 
                        
                                                        Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing