Trump declara l'emergència nacional per a aconseguir 8.000 milions per al mur amb Mèxic
El president dels EUA diu que el país viu una "invasió de drogues i bandes criminals inacceptable".
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha declarat l'estat d'emergència nacional per a impedir el que ha qualificat d"'invasió" a través de la frontera amb Mèxic, i costejar la finalització del mur fronterer entre els dos països.
En una compareixença des de la Casa Blanca, Trump ha explicat que, després de considerar insuficient la partida de 1.375 milions de dòlars aprovada pel Congrés per al projecte, la declaració li permetrà "accedir a fons de discreció de l'exèrcit encara no destinats" en els pressupostos. Així, podrà disposar de vora 8.000 milions de dòlars per a construir el mur, dels quals 3.600 procediran del Pentàgon, 3.100 de fons desbloquejats gràcies a les competències extraordinàries, i els 1.375 milions del Congrés.
El president nord-americà, en declaracions als mitjans, ha justificat la construcció del mur de separació amb Mèxic dient que els Estats Units viuen "una invasió de drogues i de bandes criminals inacceptable".
Més llegit
-
La Guàrdia Civil intercepta en l'A-7 un camió carregat de taronges amb 26 defectes tècnics greus
-
L'Eurolliga sanciona el president del Panathinaikos pels incidents al Roig Arena
-
La família de l'embarassada assassinada pel Tuvi, indignada amb el jutjat per concedir-li la llibertat
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Tres accidents a l'A-7 intensifiquen els problemes de trànsit en l'operació eixida del pont de maig
-
Leire Arellano Ruiz, bellea del foc infantil del 2026