Trump i Biden arriben al primer debat electoral amb un empat tècnic en les enquestes
Els sondejos en els estats decisius donen un lleuger avantatge a l'expresident i candidat republicà
El president estatunidenc, Joe Biden, i el seu adversari electoral, l'expresident Donald Trump, arriben al debat d'este dijous en CNN amb un empat en les enquestes en l'àmbit nacional, però amb el republicà per davant en la majoria dels estats que seran clau en les eleccions de novembre.
Segons la mitjana d'enquestes, Trump té un 41% d'intenció de vot, enfront del 40.9% de Biden, que ha recuperat terreny en les últimes setmanes i per al qual una bona actuació en el debat és vital per a millorar en els sondejos i buidar part dels dubtes sobre si pot gestionar un segon mandat amb 81 anys.
L'última enquesta nacional, publicada este dimecres pel diari The New York Times, dona a Trump un avantatge de tres punts sobre Biden, amb un 40% de la intenció de vot entre els probables votants.
Els sondejos posen tots dos candidats dins o a molt poca distància del marge d'error, amb el que l'actuació en el debat, el més primerenc de la història, pot ser decisiva per a canviar la tendència en les enquestes i orientar la percepció dels votants.
Les enquestes en els estats decisius, els que es poden inclinar cap a un candidat o l'altre, donen avantatge a Trump en la majoria. A més, este és el primer debat que no organitza la Comissió de Debats Presidencials des del 1988 i el primer debat televisiu que no té públic des del debat inaugural de 1960 entre John F. Kennedy i Richard Nixon.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat