El terratrémol al Japó deixa quatre morts i dos-cents ferits
Amb una magnitud de 7,4 en l'escala de Richter, a 57 quilòmetres de profunditat enfront de les costes de Fukushima i Miyagi, ha provocat danys en infraestructures i el transport
Almenys quatre persones han mort i més de dues-centes han resultat ferides pel fort terratrémol que ha sacsejat Fukushima, al Japó, aquesta passada nit, deixant desperfectes en infraestructures i interrupcions en el transport i l'activitat comercial.
El sisme, que ha fet tremolar l'est i centre de l'arxipèlag durant mig minut, començava a les 23:36 hora local (14:36 GMT) de dimecres a 57 quilòmetres de profunditat enfront de les costes de Fukushima i Miyagi, amb una magnitud de 7,4. Després en va seguir a un altre més breu de 6,1 que va batre la mateixa zona.
El terratrémol va deslligar una alerta de tsunami en el nord-est que es va saldar sense majors contratemps, però que va portar a la memòria, en els primers moments d'incertesa, els records del desastre de 2011.
Tancaments comercials
Els mitjans han emés imatges de façanes d'edificis danyats, caiguda de teules i productes escampats per terra en botigues. 200 botigues de comestibles a Miyagi i Fukushima han tancat a causa de la pèrdua de gènere i talls energètics.
Uns 2,2 milions de llars van arribar a quedar puntualment sense electricitat, segons el proveïdor de la regió, que ha informat de la represa progressiva del servei, encara que uns 3.000 habitatges del nord-est continuen sense proveïment.
El govern ha desplegat tropes a la ciutat de Soma i localitats limítrofes per a ajudar a repartir aigua.
El sisme ha provocat la suspensió de treball de diversos fabricants de semiconductors, mentre avaluen l'estat i solucionen problemes en les instal·lacions en la zona.
Suspensions del transport
L'operador ferroviari JR East ha suspés fins a un altre avís algunes rutes a la regió nord-est després del descarrilament sense ferits d'un tren d'alta velocitat i altres danys. Unes 132.000 persones de l'àrea metropolitana de Tòquio s'han vist afectades però les aerolínies s'han fet avant per a noliejar avions per a cobrir els trajectes afectats.
Algunes carreteres que connecten amb la regió romanen tallades per clivelles en la calçada o esfondraments que les han bloquejades.
Tepco, la companyia propietària i operària de les centrals nuclears de Fukushima Daiichi i Daini, està avaluant anomalies en les instal·lacions arran del tremolor.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part