La Sputnik Light, la versió de dosi única de la vacuna russa, estarà disponible al març
Rússia ha iniciat la fase 3 dels assajos del fàrmac, que genera anticossos en una única injecció.
Rússia ha iniciat la fase 3 dels assajos clínics de la Sputnik Light, la versió de dosi única de la vacuna Sputnik V. El fàrmac es va inocular a mig centenar de voluntaris el cap de setmana a Moscou, dels sis mil que s'han apuntat, que són russos i dels emirats àrabs a parts iguals.
Els creadors del fàrmac, al Centre Nacional d'Epidemiologia i Microbiologia Gamaleya de Moscou, volen sol·licitar d'urgència l'aprovació a Rússia i altres països que ja dispensen la Sputnik V perquè el nou model estiga disponible el mes de març, segon han anunciat des del seu canal de Twitter.
La Sputnik Light s'ha concebut com a una versió renovada de la Sputnik V, per a generar anticossos contra el coronavirus més ràpid i en una única dosi, en contrast amb les dues injeccions en un interval de tres setmanes que requereix l'actual.
El president rus, Vladímir Putin, va anunciar el desembre la nova vacuna, atorgant-li una protecció del 85%. L'eficàcia de la Sputnik V, que té un funcionament similar a la d'AstraZeneca i Oxford s'eleva al 91,6% amb dues dosis, segons l'última revisió dels resultats que els seus creadors han publicat en la revista científica The Lancet.
A més de Rússia, la Sputnik V es dispensa als Emirats Àrabs Units, l'Iran, Hongria i països sud-americans com l'Argentina o Veneçuela.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló