Síria: set anys de guerra i mig milió de morts
La primavera àrab del 2011 fou l´inici d´un conflicte que no té data d´acabament. Cinc milions de civils han buscat refugi fora del país.
Aquesta setmana es compleixen set anys de la guerra de Síria. Un enfrontament bèl·lic que no té data final. L´observatori sirià dels drets humans ha fet públic el recompte de morts: mig milió de morts. Dels quals, només se n´han pogut identificat 350.000. Almenys la tercera part són civils.
Al març del 2011, després de les protestes de la denominada primavera àrab, començaren els alçaments de grups opositors contra el règim. Això marca l´inici oficial de la guerra de Síria.
Homs, Damasc i Alep, les ciutats més importants, són assetjades i bombardejades. La falta d´aliments, de medicines i, fins i tot, d´aigua marcaran les condicions infrahumanes que des d´aquesll moment pateix la població.
Fins i tot els ataquen amb armes químiques com ara el gas sarín que llançaren ara fa un any contra civils a la regió de Khan Xaikhun.
Des que començà la guerra, més de cinc milions de sirians han buscat refugi fora del país, sobretot als països veïns, la meitat dels quals són xiquets.
A més, sis milions de ciutadans s´han vist obligats a desplaçar-se a l´interior del país a causa de la guerra. Prop de la meitat són menors. La situació, ara com ara, a Síria és molt crítica. Més de 13 milions d´habitants necessiten urgentment ajuda humanitària.
Tot i la treva nacional de trenta dies anunciada por l´ONU i de la pausa humanitària de cinc hores diària decretada per Rússia a Ghouta Oriental, només dos combois humanitaris han aconseguit distribuir aliments a 27.500 dels assetjats. Parapetats en soterranis i refugis, els civils intenten sobreviure als bombardejos i a la fam. Tant l´ONU com la Creu Roja i la Mitja Lluna Síria han reiterat la necessitat d´un cessament real de hostilitats per part dels dos bàndols per tal d´accedir a la població civil i evacuar el miler de ferits greus.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Els estudis universitaris, cada vegada més lligats a un préstec: ja són el 14,2% de tots els crèdits al consum