Set milions de tones de plàstic naveguen pels oceans de tot el món
Les delegacions de l’ONU es reuneixen a l'Uruguai per arribar a un acord mundial que evite que els plàstics arriben al medi ambient
L'ONU busca frenar la quantitat de residus que contaminen els oceans, convertits en un abocador de més de set milions de tones. Per aconseguir reduir aquestes xifres, 193 països tracten d'acordar un pacte global que pose límit a la producció de plàstic.
Cada minut que passa la mar rep l'equivalent a un camió de fem ple de plàstic, i es calcula que més de set milions de tones naveguen pels oceans de tot el món. Aquestes xifres van en augment perquè la producció d'aquest material no para de créixer. De fet, es calcula que es duplicarà en 20 anys i que la contaminació es multiplicarà per tres.
Frenar aquestes xifres és l'objectiu de les Nacions Unides. Les delegacions de 193 països, reunits a l'Uruguai, busquen un acord mundial que evite que els plàstics arriben al medi ambient.
El ministre de Medi Ambient del Japó, Shinjiro Koizumi, ha assegurat que és necessària una solució jurídicament vinculant perquè tots els països se sumen. Hi ha unanimitat en la necessitat d'incrementar el reciclatge, que actualment no arriba al 10%, però la limitació a la producció xoca de front amb els interessos de la indústria.
En paral·lel a les converses per a aquest tractat mundial, Brussel·les acaba de llançar una proposta perquè tots els envasos de productes venuts a Europa el 2030 siguen reutilitzables.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat