Set milions de tones de plàstic naveguen pels oceans de tot el món
Les delegacions de l’ONU es reuneixen a l'Uruguai per arribar a un acord mundial que evite que els plàstics arriben al medi ambient
L'ONU busca frenar la quantitat de residus que contaminen els oceans, convertits en un abocador de més de set milions de tones. Per aconseguir reduir aquestes xifres, 193 països tracten d'acordar un pacte global que pose límit a la producció de plàstic.
Cada minut que passa la mar rep l'equivalent a un camió de fem ple de plàstic, i es calcula que més de set milions de tones naveguen pels oceans de tot el món. Aquestes xifres van en augment perquè la producció d'aquest material no para de créixer. De fet, es calcula que es duplicarà en 20 anys i que la contaminació es multiplicarà per tres.
Frenar aquestes xifres és l'objectiu de les Nacions Unides. Les delegacions de 193 països, reunits a l'Uruguai, busquen un acord mundial que evite que els plàstics arriben al medi ambient.
El ministre de Medi Ambient del Japó, Shinjiro Koizumi, ha assegurat que és necessària una solució jurídicament vinculant perquè tots els països se sumen. Hi ha unanimitat en la necessitat d'incrementar el reciclatge, que actualment no arriba al 10%, però la limitació a la producció xoca de front amb els interessos de la indústria.
En paral·lel a les converses per a aquest tractat mundial, Brussel·les acaba de llançar una proposta perquè tots els envasos de productes venuts a Europa el 2030 siguen reutilitzables.
Més llegit
-
Magda Añon i Francesc Server Mut, guanyadors 'ex aequo' dels Premis Lletraferit 2025
-
L'ocupació hotelera mitjana a València frega el 90% durant el pont amb l'impuls de la Marató
-
El PSOE admet no haver estat a l'altura amb les denunciants de Salazar i el PP demana destituir Bernabé
-
RTVE acusa Israel de maniobrar per a seguir en Eurovisió i qualifica de “farsa” la votació de la UER
-
Juristes Valencians urgix Pérez Llorca a "no perdre el tren" de la reforma constitucional per a recuperar el dret civil valencià
-
Un estudi de la UPV alerta que fins al 22% de l’ocupació a Espanya està exposada a la intel·ligència artificial